خبرگزاری کار ایران

بخشدار مرکزی شهرستان پاکدشت:

ایجاد شرکت تعاونی دهیاری‌ها، محرک اقتصادی روستاها است/ دهیاران به‌دنبال منابع درآمدی پایدار باشند

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۵۵۰

نشست بررسی مشکلات روستاهای بخش مرکزی شهرستان پاکدشت با حضور بخشدار و تمامی دهیاران امروز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، رضا خانی با اشاره به اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به روستاها دارد گفت: ایجاد شرکت‌ تعاونی دهیاری‌‌ها، کلید توسعه روستایی است و تأسیس و تقویت این بخش، به‌عنوان یکی از محرک‌های اساسی در آبادانی و رونق اقتصادی روستاها به‌شمار می‌رود.
 
 وی تصریح کرد: توسعه و گسترش فعالیت‌ها به منظور افزایش درآمد و ارتقای سطح معیشت، بهداشت و رفاه اهالی روستا، کمک به خودکفایی و تقویت بنیه اقتصادی نهاد دهیاری و تسهیل در ارایه خدمات و اجرای طرح‌های دهیاری از مهمترین اهداف تشکیل شرکت تعاونی دهیاری‌ها است.
 
نماینده عالی دولت در بخش مرکزی شهرستان پاکدشت با بیان اینکه داشتن نگاه هزینه‌ای و دریافت اعتبارات برای هزینه کرد در روستا هنر نیست افزود: یکی از راه‌های ایجاد منابع پایدار درآمدی، واگذاری تبلیغات محیطی روستاها به بخش خصوصی است تا ضمن اجرای آن، پراکندگی تبلیغات در سطح روستاها یکپارچه شده و منبع درآمدی پایداری برای دهیاری تعریف شود.
 
این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: دهیاران بایستی به منظور ساماندهی امور دهیاری و برقراری انضباط مالی و انجام فعالیت‌های دهیاری در چهارچوب برنامه از پیش تنظیم یافته، بودجه سنواتی را در موعد مقرر تنظیم و تقدیم شورای اسلامی کنند.
 
وی خطاب به دهیاران و اعضای شوراها گفت: باید به شأن نظارتی شوراها احترام گذاشت اما دهیاران مجریان قانون در روستا هستند و وظیفه آنان تنها بهسازی معابر نیست.
 
 خانی یادآور شد: بسیاری از مسائل و مشکلات روستا را می‌توان با تعامل، تلاش جهادی و بهره‌گیری از ابزارهای حمایتی قانونی به سرانجام رساند.
 
بخشدار مرکزی شهرستان پاکدشت با تأکید بر مقابله جدی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز خاطرنشان کرد: از زمان استقرار تیم مدیریتی جدید در شهرستان پاکدشت و به تبع آن در بخش مرکزی، روند مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز شدت یافته و برای نمونه فقط در ۲ مورد، بالغ بر ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف و آزادسازی شده است ضمن آنکه تمامی ساخت‌و‌سازهای موجود در بخش مرکزی زیر ذره‌بین بازرسان قرار دارد و با هرگونه ساخت‌و‌ساز غیرمجاز و بدون مجوز برخورد قانونی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه نظارت و جلوگیری از ساخت و‌سازهای غیرمجاز باید به یک اصل مهم بدل شود و این امر همکاری تمامی ارگان‌ها را می‌طلبد تصریح کرد: یکی از عوامل بازدارنده و پیشگیرانه، ساماندهی بنگاه‌های معاملات ملکی است و فعالیت تمامی واحدهای مشاورین املاک باید با مجوز صورت گیرد و کسانی که به صورت غیر مجاز و دلال وارانه نسبت به احداث مشاور املاک اقدام کرده‌اند باید شناسایی و طبق ماده ۲۷ نظام صنفی پلمپ شود.
 
 خانی با اشاره به مقوله مهم امنیت اذعان کرد: حفظ نظم و برقراری امنیت در روستاهای بخش مرکزی از اساسی‌ترین خواسته‌های مردم بوده و هوشیاری تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های ذیربط، لازمه برخورد با هرگونه ناامنی است و باید در کوچکترین مسائل نیز تمهیدات لازم را به نحو مطلوب اجرا کرد. 
 
بخشدار مرکزی شهرستان پاکدشت افزود: دهیاران بخش نسبت به مسائل مختلف روستا آگاه باشند و با رصد موارد مشکوک و اطلاع‌رسانی به موقع، عوامل انتظامی و امنیتی را یاری کنند.
 
وی ادامه داد: دهیاری‌ها باید نسبت به نصب دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های حفاظتی در شریان‌های اصلی روستا اقدام کنند چراکه این امر  کاهش چشمگیری در آمار جرم خصوصاً در بحث پیشگیری به‌دنبال دارد.
 
 این مقام مسئول تصریح کرد: عملیات بهسازی مسیر روستایی امامزاده حمزه رضا(ع) به‌عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم روستاهای دهستان فرون‌آباد، چندی پیش آغاز شده است و به‌زودی به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.
 
نماینده عالی دولت در بخش مرکزی شهرستان پاکدشت با اشاره به مصوبه هیأت دولت مبنی بر راه‌اندازی سامانه ستاد با هدف فرهنگ‌سازی برای استفاده از سامانه خدمات دولت الکترونیک، شفاف‌سازی مالی دستگاه‌ها، مبارزه با رانت و فساد و برقراری عدالت اجتماعی گفت: دهیاری‌ها موظفند تمامی معاملات، مناقصات و مزایده‌ها را را از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت«ستاد» انجام دهند و انجام هرگونه معامله خارج از این سامانه تخلف محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز