خبرگزاری کار ایران

ایلنا خبر می دهد؛

خالی شدن 15 روستای ریگان از سکنه /200 چاه غیرمجاز مسدود شد/ انجام نهال‌کاری در ریگان به منظور مبارزه با ریزگردها/ نارضایتی مردم از افزایش قبوض برق

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۵۲۳

فرماندار ریگان گفت: در راستای مبارزه با ریزگردها در ریگان نهال کاری صورت گرفت.

امین باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: براساس طرح ملی که 14 میلیون نهال در سراسر کشور کاشت می شود در شهرستان ریگان نیز این طرح به منظور جلوگیری از تخریب هر چه بیشتر زمین‌ها و کانون‌های بحرانی فرسایش بادی شهرستان کویری در شرق استان انجام شد.

وی افزود: 260 هکتار از بیابان های این شهرستان نهال کاری شد و تا پایان سال مالی حدود  800 هکتار نهال کاری انجام خواهد شد.

باقری  با اشاره به اینکه به دلیل طوفان و ریزگرد در شهرستان ریگان تاکنون بسیاری از این مناطق خالی از سکنه شده‌اند، افزود: طبق آماری که طی سال‌های اخیر به دست آمده تاکنون 15 روستای این شهرستان خالی از سکنه شده است و متاسفانه جمعیت روستایی مان به شدت کاهش یافت و 100 روستا نیز در محاصره شن های روان قرار دارد.

فرماندار ریگان ادامه داد: با نهال کاری‌های انجام شده و در دست اقدام تا 2 سال آینده تا حدود زیادی از روند پیشروی طوفان و گرد و خاک ها در مناطق مختلف ریگان کاسته خواهد شد.

وی درباره مالچ پاشی در جهت کنترل طوفان‌های گرد وخاک در شهرستان ریگان ادامه داد و گفت: مناطقی از شهرستان مالچ پاشی انجام شده و حدود 1000 هکتار دیگر نیز امسال در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون هم مالچ پاشی و هم جنگل های دست کاشت در منطقه تاثیر خوبی در جهت مبارزه با ریزگردها داشته است.

خالی شدن 15 روستای ریگان از سکنه /200  چاه غیرمجاز مسدود شد/ انجام نهال‌کاری در ریگان به منظور مبارزه با ریزگردها/ نارضایتی مردم از  افزایش قبوض برق

جلوی چاه های غیرمجاز را گرفتیم

باقری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مسدود کردن چاه های غیرمجاز شهرستان ریگان نیز اشاره کرد و گفت: با چاه های غیر مجاز به شدت برخورد کردیم و تاکنون 200 چاه و چاهک را در راستای مبارزه با بی آبی پر کرده‌ایم.

وی ادامه داد: از سال 92 که مسئولیت فرمانداری شهرستان ریگان را عهده دار شدم تاکید کردم که چاه‌های غیر مجاز برداشت آب حتی قبل از سال 90 را نیز پر کنند و دیگر اجازه حفر چاه را نداده‌ایم.

فرماندار ریگان تصریح کرد: موضوع جلوگیری از چاه‌های غیرمجاز در این شهرستان تا حدود زیادی فرهنگ سازی شده و مردمی که قبلا در این باره واکنش‌های تهاجمی نشان می‌دادند الان وقتی می‌بینند دیگر کمبود آب به شکل چشم گیری برطرف شده دیگر خودشان هم با ما نهایت همکاری را دارند.

خالی شدن 15 روستای ریگان از سکنه /200  چاه غیرمجاز مسدود شد/ انجام نهال‌کاری در ریگان به منظور مبارزه با ریزگردها/ نارضایتی مردم از  افزایش قبوض برق

باقری به مشکل هزینه بالای قبوض برق برای شهروندان ریگانی اشاره کرد و گفت: این موضوع در وزارت نیرو نیز بیان شد. در فصل گرما یعنی از اول اردیبهشت تا آخر مهرماه ما تقاضا داریم این مردم از گرمسیری 2 به گرمسیری 1 انتخاب شوند که به شهرهای جنوب استان کمک هزینه در مصرف برق شود شود. مشکل دیگر مردم این شهرستان از اول آبان ماه تا آخر فروردین است که در تمامی ایران دیگر سوبسیدی وجود ندارد. برای مناطق گرم سیری مانند ما که در فصل سرد نیز نیاز به وسایل سرمایشی داریم. این طرح هنوز در وزارت نیرو بلاتکلیف مانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز