خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین خبر داد:

ثبت نام 140 نفر نامزد ورود به مجلس در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۱۸۳

با نام‌نویسی ۳۱ نفر در ششمین روز ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، شمار این متقاضیان به ۱۴۰ نفر افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، رئیس ستاد انتخابات استان قزوین جمعه شب با اعلام این خبر اظهار داشت: این تعداد ثبت نام کننده نسبت به مدت مشابه دوره قبل ۳۸ درصد رشد را نشان می دهد.

منوچهر حبیبی افزود: ۱۲۰ تن از ثبت نام کنندگان مرد و ۲۰ تن نیز زن هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین همچنین گفت: از این تعداد ۸۲ نفر مربوط به حوزه انتخابیه قزوین-آبیک-البرز بوده و ۳۵ نفر نیز به حوزه انتخابیه بویین زهرا-آوج اختصاص دارد و ۲۳ نفر نیز از حوزه انتخابیه تاکستان ثبت نام کرده اند.

وی به مدرک تحصیلی داوطلبان نیز اشاره کرد و گفت: ۸۴.۲ درصد ثبت نام کنندگان دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۲.۸ درصد دارای تحصیلات حوزوی و سه درصد نیز دارای مدرک دکترا هستند.

حبیبی همچنین گفت: سه نماینده فعلی و سه نماینده ادوار نیز در بین ثبت نام کنندگان هستند.

وی اظهار داشت: در بین ثبت نام کنندگان ۱۷ استاد دانشگاه و هفت پزشک به چشم می خورد و همچنین جوان ترین فرد ۳۰ و مسن ترین نیز ۷۴ سال سن داشته است.

استان قزوین در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای سه حوزه انتخابیه قزوین-آبیک-البرز با ۲ نماینده، بویین زهرا-آوج و تاکستان هرکدام با یک نماینده است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه امسال برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز