خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

جوان کر و لال ایلامی فردا در افغانستان تحویل بستگانش می شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۱۱۰

جوان کرولال ایلامی که به عنوان تبعه افغان توسط عوامل انتظامی خرم آباد به افغانستان منتقل شده بود، فردا از طریق کنسولگری ایران تحویل بستگانش خواهد شد و بزودی به ایران بازمی گردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "حامد آس" ساکن بخش مهر شهرستان ملکشاهی ایلام که به طور مادرزاد کر و لال است، در تاریخ بیستم آبان‌ماه گذشته به قصد زیارت امام رضا(ع) خانه را بدون اطلاع والدینش ترک می‌کند که در شهرستان خرم آباد استان لرستان توسط عوامل انتظامی کلانتری 12 این شهرستان به عنوان تبعه افغان دستگیر می شود. پس از مراحل قانونی وی را به اردوگاه ابراهیم آباد محل اسکان اتباع افغان به شهرستان اراک منتقل می کنند. پس از چند روز حامد را از طریق مرز تایباد به کشور افغانستان منتقل می‌کنند.

پس از چند روز عمو و پسرعموی این جوان راهی کشور افغانستان می شوند تا از سرنوشت حامد خبری بدست آورند و زمینه بازگشتش را به کشور فراهم کنند.

با پیگیری های خانواده حامد در ایران و همچنین رسانه ای شدن این موضوع سرانجام طی ۲ روز گذشته از کنسولگری ایران در شهر هرات کشور افغانستان به آنها خبر پیدا شدن این جوان اطلاع داده شد.

سعید فرید پور عموی حامد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: هم اکنون داخل فرودگاه کابل هستیم و ساعت ۱۸ عصر به شهر هرات پرواز داریم و فردا برادر زاده ام را از مسئولان کنسولگری ایران در افغانستان تحویل خواهیم گرفت و به ایران بازمی گردیم.

فرید پور افزود: از آستان قدس رضوی نیز با ما تماس گرفتند و خواستند به محض بازگشت به ایران برنامه ای را تدارک دیده اند که حامد را که مشتاق زیارت امام رضا بود را به آرزویش برسانیم. برادر زاده ام به قصد زیارت امام رضا از خانه بیرون آمد که در شهرستان خرم آباد دستگیر و به عنوان تبعه افغان به افغانستان منتقل شد.

وی در پایان از تمامی مسئولانی که در پیدا شدن حامد نقش داشتند تقدیر کرد و گفت: از تمامی اصحاب‌رسانه، دوستان و آشنایان و مسئولانی که در این مدت برای یافتن برادر زاده ام با ما همکاری کرده اند نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز