خبرگزاری کار ایران

همتی مطرح کرد:

راه‌اندازی خط پروازی جاسک - تهران فرصتی برای توسعه منطقه‌ مکران/ تشریح 4 پروژه مهم و بزرگ منطقه

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۹۸۴

استاندار هرمزگان گفت: راه اندازی خط پروازی جاسک - تهران، فرصت بسیار مناسبی برای مردم این منطقه و همچنین سرمایه گذاران و توسعه گران جهت فعالیت در سواحل مکران است.

به گزارش ایلنا از هرمزگان، فریدون همتی در آیین افتتاح خط پروازی جاسک - تهران، عنوان کرد: این خط هوایی در سایه تلاش جمعی دستگاه‌ها و مسئولان مختلف به عنوان یکی از نیازهای اصلی منطقه مکران و در راستای توسعه هر چه بیشتر این منطقه راه اندازی شد.

وی ادامه داد: توسعه سواحل مکران از منویات مورد تاکید مقام معظم رهبری است و ریاست محترم جمهور و دولت نیز به طور جدی پیگیر اجرای پروژه های توسعه سواحل مکران هستند.

استاندار هرمزگان افزود: پرواز جاسک به تهران و بالعکس هر هفته روزهای یکشنبه و پنجشنبه به صورت مستقیم انجام می‌شود که فرصت بسیار مناسبی برای مردم این منطقه و همچنین سرمایه گذاران و توسعه گران جهت فعالیت در سواحل مکران است.

راه‌اندازی خط پروازی جاسک - تهران فرصتی برای توسعه منطقه‌ مکران/ تشریح 4 پروژه مهم و بزرگ منطقه

همتی با اشاره به تعدادی از پروژه‌های مهم و بزرگ توسعه سواحل مکران، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی پایانه بزرگ صادرات نفت در شهرستان جاسک با سرمایه‌گذاری بیش از دو و نیم میلیارد دلار، ایجاد دو مجموعه پالایشگاهی در این شهرستان، نیروگاه سیریک و شهرک بزرگ کشاورزی در منطقه سد جگین از جمله این طرح‌های مهم و راهبردی توسعه سواحل مکران است.

وی تصریح کرد: در بخش آبزی پروری و اقتصاد دریایی نیز ظرفیت‌های متعددی در این منطقه وجود دارد که مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: براساس چشم‌انداز ترسیم شده در حوزه پرورش میگو تا دو سال آینده به تولید بیش از ۱۵۰ هزار تن میگوی پرورشی در هرمزگان دست خواهیم یافت که فرصت عظیمی برای سرمایه‌گذاری و اشتغال در این استان است.

همتی گردشگری را دیگر ظرفیت بی نظیر موجود در هرمزگان به ویژه در شرق این استان و سواحل مکران برشمرد و خاطرنشان کرد: هدف گذاری کلان جذب ۱۰ میلیون گردشگر در هرمزگان انجام شده و برای رسیدن به این هدف تمرکز ویژه ای صورت گرفته است.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: شهرستان جاسک که در قلب سواحل مکران قرار دارد با توجه به ظرفیت های متعدد می تواند از سرعت توسعه بسیار بالایی برخوردار باشد و همه مردم و مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و سرمایه‌گذاران باید در این امر مشارکت داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز