خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

یکی از رسالت های وزارت خارجه فراهم کردن بازار خارجی برای فعالان اقتصاد است

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۸۴۷

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی وزارت خارجه گفت: یکی از رسالت های عمده وزارت خارجه فراهم کردن بازار خارجی برای فعالان اقتصادی کشور است.

احمد معصومی فر در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در مشهد گفت: در چارچوب تغییرات ساختاری که در وزارت خارجه صورت گرفت، یکی از رسالت‌های عمده وزارت خارجه این است که برای فعالان اقتصادی بتواند، بازارهای خارجی فراهم کند و همچنین زمینه ای را فراهم کند تا سرمایه گذاران خارجی بتوانند در ایران سرمایه گذاری و مشارکت کنند.

وی افزود: به همین منظور در مرکز و استان های مختلف کشور و حتی سفارت خانه ها برنامه هایی از جمله بازدیدهای نمایشگاهی به منظور آشنایی با پتانسیل های مختلف سرمایه گذاری و اقتصادی پیش بینی کرده‌ایم.

معصومی فر ادامه داد: در همین راستا حدود 30 نفر از سفرای جدید ایران که ظرف هفته های آینده به محل ماموریت خود خواهند رفت، قبل از عزیمت به کشورهای مورد نظر برنامه ای هماهنگ شد که این افراد با ظرفیت های ملی آشنا شوند که یکی از این برنامه ها حضور در استان خراسان رضوی و خصوصا شهر مشهد و بازدید از نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری و اقتصاد شهری بود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی وزارت امورخارجه تصریح کرد: امیدواریم سفرای ایران که در کشورهای دیگر مستقر می شوند، در محل ماموریت جدیدشان بتوانند ظرفیت‌های سرمایه گذاری در کشور ایران و به خصوص مشهد که ظرفیت عظیمی در این حوزه دارد را به خوبی معرفی کنند.

وی گفت: در هیات سرمایه گذاری که در تهران تشکیل می‌شود، یکی از پرتعدادترین سرمایه گذاری های خارجی مربوط به استان خراسان رضوی و به ویژه شهر مشهد است که اگر در سالهای آینده بتوانیم این نمایشگاه را در سطح بین المللی برگزار کنیم حتما استقبال خوبی صورت خواهد گرفت.

معصومی فر در خصوص قوانین سرمایه گذاری خارجی گفت: بر اساس قانون سرمایه گذاری خارجی در ایران، هر شخص خارجی که تا سقف 300 هزار دلار در کشور سرمایه گذاری کند تا سه سال اقامت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این قانون هنوز، کامل تدوین نشده است اما با همین وضعیت نیز به محض اعلام مصوبه، حجم سرمایه گذاری خرد بین 300هزار تا حدود دو میلیون دلار به خصوص در حوزه های استانی افزایش زیادی یافت و در وزارت خارجه نیز با شکل وسیع از طریق سایت با زبان محلی در حال اطلاع رسانی این مصوبه به سرمایه گذاران خارجی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز