خبرگزاری کار ایران

یک خانه تاریخی در قزوین بازسازی می شود

کد خبر : ۸۴۲۷۹۳

خانه تاریخی که آگهی فروش آن چندی پیش در یکی از سایت‌های فروش آنلاین منتشر شده بود توسط اداره میراث فرهنگی استان بازسازی و مرمت می شود.

به گزارش خبرنگارایلنا از قزوین، علیرضا خزائلی گفت: چندی پیش آگهی فروش یک خانه تاریخی در یکی از سایت‌های فروش آنلاین منتشر شد که با بازدید این ملک مشخص شد این بنای تاریخی که در بخشی از بافت تاریخی شهر قزوین واقع است ، تا چند سال گذشته که بزرگ خانواده در قید حیات بوده ارزش سکونت داشته و خانواده تمایل زیادی به حفظ این بنا دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین افزود: آگهی فروش طبق گفته مالک به قصد فروش ملک نبوده بلکه برای کسب آگاهی در خصوص ارزش بهای ملک مورد نظر منتشر شده است.

به گفته خزائلی، جمله قید شده در آگهی با عنوان تراکم سه طبقه همان طور که در عکس‌ها مشخص است در خانه‌های همجوار این پلاک در سال‌های گذشته اقدام به ساخت ساختمان‌های سه طبقه شده است.

این مسئول اظهار کرد: بسته‌های تشویقی وزارت میراث فرهنگی اعم از مرمت‌های مشارکتی و تسهیلات مرمت بنا‌های تاریخی برای مالک خانه تشریح شد که مورد استقبال او قرار گرفت و مقرر شد تا با بر گزاری جلسات بیشتر، این بنای تاریخی با همکاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین مرمت و حفظ شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز