خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان البرز:

سلامت انتخابات در گرو اجرای قانون است/ فرمانداران بدون هماهنگی از حوزه انتخابیه خارج نشوند

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۷۸۲

رئیس ستاد انتخابات استان البرزگفت: فرمانداری ها موظف اند بر اساس برنامه زمانبندی شده انتخابات هر روز کار مربوط به آن روز را انجام دهند و از طرفی فرمانداران بدون هماهنگی حق خروج از حوزه انتخابیه را ندارند.

به گزارش ایلنا، نورمحمد فردی امروز در جلسه ستاد انتخابات استان با اشاره به بازدیدهایی که از حوزه های انتخابیه فرمانداری های کرج، فردیس و اشتهارد و حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان  گفت: در این بازدیدها امکانات، تجهیزات و زیرساخت های مورد نیاز به طور کلی آماده بود و مورد خاصی مشاهده نشد.

وی افزود: در این بازدید ها نشست های مستمری با فرمانداران استان تشکیل داده ایم تا چالش های احتمالی بررسی و تدابیر لازم در زمان مناسب اتخاذ شود. 

فردی با بیان اینکه تمامی وظایف اجرای انتخابات بر عهده هیات اجرایی است ادامه داد: این هیات وظایفی همچون رسیدگی به صلاحیت داوطلبان، تعیین تعداد شعب اخذ رای و انتخاب عوامل اجرایی برای شعبات اخذ رای را عهده دار هستند.

وی بیان کرد: معتمدانی که به عنوان هیات اجرایی انتخاب می شوند باید دارای ویژگی هایی همچون بومی منطقه یا دست کم سه سال سکونت در منطقه، داشتن سواد خواندن و نوشتن، التزام علمی به اسلام و جمهوری اسلامی و حُسن شهرت باشند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز اظهار داشت: با توجه به اینکه تعیین تعداد شعب اخذ رای بر عهده هیات اجرایی است تغییرات و کم زیاد کردن شعبات اخذ رای جز وظایف هیات اجرایی است.

 وی همچنین به سلامت انتخابات و تدوین طرح امنیتی برای امنیت انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت در این خصوص دستگاههای ذی ربط امادگی کامل دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت:  فرمانداری ها موظف اند بر اساس برنامه زمانبندی شده انتخابات هر روز کار مربوط به آن روز را انجام دهند و از طرفی فرمانداران بدون هماهنگی حق خروج از حوزه انتخابیه را ندارند. 

وی در پایان در خصوص برنامه ریزی مناسب جهت آموزش کلیه عوامل اجرایی در سطح استان تاکید کرد بایستی کلیه عوامل اجرایی و دست اندرکاران انتخابات آموزش کامل را طی نمایند زیرا پروسه انتخابات یک پروژه فنی و باید کلیه عوامل اجرایی به آن مسلط باشند.

در پایان نیز یگانه دبیر کمیته ستاد انتخابات استان و مسئولان کمیته های ستاد انتخابات استان نیز در این جلسه ضمن بیان گزارش عملکرد کمیته ها، دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را در خصوص مسائل مختلف انتخاباتی ارائه کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز