خبرگزاری کار ایران

در یکسال اخیر ؛

تعداد بیماران تنفسی و حاد تنفسی در یزد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۷۴۲

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از افزایش بیماری های تنفسی و حاد تنفسی در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا دهقانی با اشاره به آلودگی آلاینده های صنعتی و زیست محیطی اظهار داشت: در حال حاضر بیماری های تنفسی و حادتنفسی در استان نسبت به سال گذشته افزایش یافته و از مسئولین و مردم درخواست می شود توصیه ها را برای این مسئله در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه لازم است مردم از رفت و آمد غیر ضروری در هوای آلوده خودداری کنند ادامه داد: مبتلایان به آسم و حساسیت های تنفسی در صورت بروز مشکل حاد تنفسی به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد همچنین در خصوص بیماری آنفولانزا عنوان کرد: از ابتدای سال 98 تا امروز در استان یزد هزار و 168 بیمار مشکوک به آنفلوانزا شناسایی شده که از این تعداد 502 نفر بستری شدند.

وی با اشاره به سرمای زودهنگام و بحران این بیماری در استان افزود: موج این بیماری تا پایان آذر ماه کاهش می یابد اما همچنان شهروندان باید مراقبت های شخصی را در نظر داشته باشند.

دهقانی ثبت موارد شبه آنفلوانزا در سامانه نظام مراقبت توسط پایگاه های دیده ور، ثبت موارد شدید تنفسی در سامانه نظام مراقبت سندرمیک توسط بیمارستانها، نمونه گیری از بیماران طبق اولویت های اعلامی مرکز مدیریت بیماری های واگیردار؛ تهیه، تامین و توزیع واکسن (2560)، تهیه، تامین و توزیع دارو (10400)، برنامه نظام مراقبت آنفولانزای فوق حاد پرندگان و هماهنگی برگزاری جلسات آموزشی را از جمله اقدامات صورت گرفته دانست.

وی با اشاره به افزایش بیماری سرطان در استان؛ کم تحرکی، غذای ناسالم، وجود آلاینده های صنعتی و زیست محیطی را از جمله عوامل افزایش این بیماری عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز