خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد:

افزایشی در آمار فوت ناشی از آنفلوآنزا نداشتیم/ کاهش موج آنفولانزا تا دو هفته دیگر

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۷۱۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با تکذیب اخبار منتشر شده در فضای مجازی در خصوص آنفلوآنزا گفت: افزایشی در آمار فوت ناشی از آنفلوآنزا نداشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا میرجلیلی با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در کنترل بیماری آنفولانزا اظهار داشت: هرگونه خبری در خصوص افزایش آمار فوتی بر اثر این بیماری را رد می کنم و آن را نادرست می دانم.

وی تصریح کرد: آمارهایی که بعضا در فضای مجازی منتشر می شود صحیح نیست و همشهریان گزارش ها و توصیه‌های دانشگاه را مدنظر قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه برای افراد بالای 60سال، کودکان زیر 5 سال و بانوان باردار و بیماران با سیستم ایمنی ضعیف واکسن آنفولانزا الزامی است افزود: بیشترین آمار در شهرهای شمالی کشور، کرمان و خراسان می باشد و همکاران با رصد روزانه این بیماری را کنترل می کنند.

میرجلیلی بیان داشت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون یکهزار و ۱۶۸ بیمار مشکوک به آنفلوانزا در استان شناسایی که از این تعداد ۵۰۲ نفر بستری شدند.

وی با اشاره به سرمای زودهنگام و بحران این بیماری تصریح کرد: موج آنفلوآنزا تا ۱۰-۱۵ روز دیگر کاهش می یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد همچنین در خصوص اخبار منتشر شده پیرامون کمبود دارو برای بیماران دیابتی عنوان کرد: در حال حاضر دو داروخانه شهر یزد، داروی مورد نیاز بیماران دیابتی را پخش می کنند و به صورت نوبتی به بیماران تحویل می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز