خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی استان خبرداد:

2 میلیارد ریال هزینه برای احداث موزه در آبیک

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۶۴۶

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین از هزینه ۲ میلیارد ریالی اتمام مرحله اول احداث ساختمان موزه مردم شناسی آبیک خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، احسان نورانی با الام خبر فوق گفت: مرحله نخست احداث ساختمان موزه مردم شناسی آبیک با انجام فوندانسیون اقداماتی، چون تسطیح زمین، گودبرداری، اجرای بتن مگر، آرماتوربندی، قالب بندی و بتون‌ریزیبه پایان رسید.

معاون میراث فرهنگی استان افزود: برای اجرای این طرح ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است که در صورت تخصیص اعتبار مرحله دوم آن اجرا خواهد شد.

به گفته نورانی،کلنگ احداث ساختمان موزه مردم شناسی شهرستان آبیک در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با هفته میراث فرهنگی به زمین زده شد ومرحله اول عملیات اجرایی آن از اواخر تیرماه آغاز شد.

وی اظهار کرد: زمین موزه مردم شناسی آبیک که در ضلع جنوبی آزادراه قزوین – کرج جنب مجتمع ادارات شهرستان آبیک واقع شده، از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان برای این کار اختصاص یافته است و پیش‌بینی می‌شود ظرف ۲ سال احداث و پس از تجهیز راه‌اندازی شود.

این مسئول یاد آور شد: در حال حاضر موزه مردم شناسی گرمابه قجر در قزوین، موزه مردم شناسی شهرستان تاکستان، موزه مردم شناسی روستای خوزنین بوئین زهرا در استان قزوین فعالیت دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز