خبرگزاری کار ایران

اولتیماتوم آخر دادستان به مدیریت شهری آبیک:

نباید بازار روز متعدد در آبیک داشته باشیم/ لزوم ساماندهی بازارها در مکانی خاص

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۵۸۶

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک گفت: اولتیماتوم آخر را به مدیریت شهری آبیک اعلام کرده‌ایم که در سال آینده چیزی تحت عنوان بازارروز متعدد در شهر آبیک نباید داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سعید احمدزاده در حاشیه نشست خبری امروز چهارشنبه 13 آذر در دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان آبیک اظهار کرد: از مدیریت شهری آبیک به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود در برابر مردم گله‌مند هستیم؛ این در حالی است که ساماندهی بازار روزها و وانت‌بارها هنوز اجرایی و تحقق نیافته است.

وی افزود: در شورای تامین شهرستان آبیک و شورای ترافیک این شهرستان مصوبه‌ای مبنی بر ساماندهی وضعیت وانت‌بارها و بازارروزها وجود دارد که اولتیماتوم آخر را به مدیریت شهری آبیک اعلام کرده‌ایم که در سال آینده نبایدچیزی تحت عنوان بازارروز متعدد در شهر آبیک داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: اگر مدیریت شهری آبیک اعم از اعضای شورای شهر و شهرداری به انحای مختلف به تعهد خود در زمینه ساماندهی وضعیت وانت‌بارها و بازارروزها عمل نکنند، به ناچار پرونده قضایی برای آنان تشکیل می‌شود.

احمدزاده اضافه کرد: اخیرا اقدامات خوب و امیدوارکننده‌ای از سوی مدیریت شهری آبیک در زمینه ساماندهی وانت‌بارها و بازارروزها صورت گرفته که طبق قول رئیس شورای شهر آبیک، تا پایان دی ماه امسال بر فرض اینکه آب و هوا مناسب باشد و نابسامان نباشد، این مهم اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:  بازارروز در یک مکان مشخصی که از سوی شورای شهر تعیین شده، در یک روز خاص در هفته برپا می‌شود نه اینکه در شهر آبیک هر روز هفته، بازار باشد.

این مسئول قضایی بیان کرد: همچنین وانت‌بارهای شناسنامه‌دار که بیشتر آنها میوه‌فروش هستند در مکانی در مرکز شهر آبیک ساماندهی می‌شوند که سرما و گرما آنان را اذیت نخواهد کرد، جریمه نمی‌شوند، قانون را رعایت می‌کنند و معضل زیست محیطی هم ایجاد نمی‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک این را هم گفت که بیشتر وانت‌بارها از قشر ضعیف هستند و خانواده‌ها نگران هستند که با استقرار آنها در مرکز شهر، به نحو احسن ساماندهی و مشغول فعالیت می‌شوند.

احمدزاده افزود: در زمینه ساماندهی سد معابر برخی از واحدهای صنفی موجود در شهر آبیک اتحادیه‌های مربوطه، اتاق اصناف، شهرداری و پلیس نظارت بر اماکن و پلیس راهنمایی و رانندگی اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار داده‌اند اما بیشتر پلیس نظارت بر اماکن و پلیس راهنمایی و رانندگی به وظیفه خود عمل می‌کنند و لازم است اتحادیه‌های مربوطه، اتاق اصناف و شهرداری هم به نحو تام به وظایف خود عمل کنند.

احمدزاده‌ مطرح کرد: در قوانین مربوط به وظایف پلیس، اصناف و شهرداری‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم در زمینه ساماندهی سد معابر اشاره و تذکر داده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز