خبرگزاری کار ایران

حیدری به ایلنا خبر داد:

اشتغال‌زایی 350 مددجوی آبیکی با اجرای طرح پرورش بوقلمون

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۵۸۵

رئیس کمیته امداد شهرستان آبیک از اشتغالزایی برای 350 مددجوی روستایی این شهرستان در قالب طرح پرورش بوقلمون خبر داد.

دوست‌علی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: با یک راهبر شغلی برای طرح اشتغالزایی پرورش بوقلمون قرارداد منعقد شده و به هر مددجو از سوی کمیته امداد 20 میلیون تومان وام با 4 درصد کارمزد و بازپرداخت 60 ماهه پرداخت می‌شود و هر مددجو به مدت سه تا 4 ماه 100 جوجه را پرورش می‌دهد.

وی افزود: فضای لازم برای پرورش بوقلمون 25 متر مربع بوده و خرید پرورش بوقلمون اعم از تخم‌ و گوشت آن توسط راهبر شغلی صورت می‌گیرد و مددجو برای فروش هیچ مشکلی نخواهد داشت.

رئیس کمیته امداد شهرستان آبیک ادامه داد: در مرحله نخست برای 50 مددجو طرح اشتغالزایی پرورش بوقلمون به عنوان پایلوت به اجرا درآمده و تا پایان امسال، 300 مددجوی دیگر از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

حیدری با بیان اینکه تمام مددجویان طرح اشتغالزایی پرورش بوقلمون از مددجویان روستایی هستند، اضافه کرد: مدت قراداد منعقده با راهبر شغلی پرورش بوقلمون سه سال است و متعهد شده 350 نفر از مدجویان را تحت پوشش قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: کار تحویل 36 دستگاه میوه خشک‌کنی به مددجویان صورت گرفته و تا پایان امسال تحویل این دستگاه به 120 مددجو می‌رسد.

این مسئول اذعان کرد: برای اجرای این طرح هم یک راهبر شغلی تعیین شده که روزانه 40 کیلوگرم میوه به مددجو تحویل می‌دهد و 4 کیلوگرم میوه خشک روزانه از مددجو تحویل می‌گیرد.

 حیدری یادآور شد: امسال برای ایجاد اشتغال 305 نفر متعهد شده بودیم که اکنون 280 شغل ایجاد شده و تا پایان سال میزان اشتغال به بیش از 650 شغل می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز