خبرگزاری کار ایران

فلاح نژاد مطرح کرد:

ادامه تدوین اسناد جامع خطرپذیری، آمادگی و بازتوانی در استان البرز/ مانور زلزله با رویکرد دانش آموز محور برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۹۱۳

سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز گفت: تدوین اسناد جامع خطرپذیری، آمادگی و بازتوانی را با همراهی دستگاه‌های اجرایی و تشکل های مردمی و با حمایت‌های ویژه استاندار البرز ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا فلاح نژاد امروز در بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس با شعار" مدرسه ایمن-جامعه تاب آور" که با حضور مسئولان استانی در دبیرستان دخترانه متوسطه دوم شهید باهنر ناحیه ۲ کرج و فردیس  برگزار شد، اظهار داشت: بیش از ۴۲ نوع بحران در دنیا ثبت شده است. این حوادث در آسیا ۳۲ نوع و در کشور ۲۱ مورد، منجربه به  بحران می شود.

وی با عنوان اینکه ممکن است بحران هم طبیعی و هم  پیامد رفتارهای انسانی باشد، تصریح کرد: حدود ۶ حادثه طبیعی که بیشتر از سایر رویدادها در استان منجربه بحران جدی می شود که می توان با تدبیر و مدیریت ویژه ضمن پیشگیری و آموزش، پیامدهای آن را کاهش داد.

فلاح نژاد با عنوان اینکه زلزله یکی از رایج ترین اتفاقات کشور است، گفت: از سال ۸۱ به دلیل حجم آسیب زایی  زلزله، سازمان ها و نهادها با همکاری یکدیگر، نحوه برخورد با زلزله را در مدارس  فرهنگ سازی می‌کنند.

وی ادامه داد: تفاهم نامه ای با وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور و تعداد دیگری از وزارت خانه های ذیربط منعقد شد که برای مدیریت پیش از زلزله، حین و بعد از زلزله، آموزش هایی داده شود و بر اساس پروتکل هایی تا کنون ۲۱ مانور در مدارس کشور انجام شده است.

فلاح نژاد گفت: برای اینکه بهترین کیفیت در آموزش‌ها داشته باشیم ۲۰ مدرسه در هر شهرستان برای آموزش ویژه درنظر گرفته شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: مقرر بود این مانور در روز ۶ آذر همزمان با سایر استان ها، انجام شود که به دلیل اضطرار آلودگی هوا و تعطیلی مدارس، برگزاری آن به امروز موکول شد. امیدوار بودیم به شکل همزمان در سایر شهرستان ها برگزار شود اما امروز تلاش شد علیرغم بارش باران این مانور انجام شود.

فلاح نژاد با عنوان اینکه "مدرسه ایمن_جامعه تاب آور" شعار این مانورهاست لذا باید با برنامه ای دقیق در راستای ساخت مدارس ایمن به دانش آموزان، آموزش هایی داده شود که از احتمال بحران وسیع، پیشگیری شود.

این مدیر استانی گفت: امسال برای نخستین بار این مانور با دخالت مستقیم دانش آموزی برگزار شد و امسال معیار بر این بود که کمک های امدادی و کنترل آتش، تنها توسط دانش آموزان انجام شود و این کسب مهارت برای نسل آینده، لازم است.

فلاح نژاد گفت: در اداره کل بحران استانداری البرز، تمرکز بر برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت است و در این راستا طرح هایی تنظیم شده است.

وی افزود: تدوین سند جامع خطرپذیری، سند جامع آمادگی و سند جامع بازتوانی را با همراهی دستگاههای اجرایی و تشکل های مردمی و با حمایت‌های ویژه استاندار محترم البرز ادامه خواهیم داد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز، گفت: در زمان زلزله، مدرسه می تواند محور ایمنی در محلات باشد که ضمن آموزش نکات ایمنی به دانش آموزان این پیام و نحوه اقدامات پس از بحران به اطلاع خانواده هایشان نیز برسد.

فلاح نژاد همچنین در حاشیه این مانور به خبرنگار ایلنا گفت: هرساله مانور زلزله با تمرکز بر اداره آموزش و پرورش و با همکاری ادارات و سازمان های امدادی و خدماتی برگزار می شود.

سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز با عنوان اینکه دانش آموزان به درستی آموزش های لازم را فراگرفته اند، افزود: امدادهای هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس و خدمات کنترل برق و گاز در مانور امسال با رویکرد دانش آموز محور، صورت گرفت در حالی‌که در سنوات گذشته این امور توسط کارشناسان سازمان های مسئول مدیریت می شد.

فلاح نژاد، گفت: در کل استان این مانور انجام و در ۲۰ مدرسه به صورت ویژه دنبال شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز