خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان:

قزوین ظرفیت صادرات کالا به خارج از کشور را دارد

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۴۱۵

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از امکان صادرات محصولات تولیدی صنایع ساختمان و کشاورزی قزوین به کشور کنیا خبرداد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حمیدرضا خانپور در دیدار  با جعفر برمکی سفیر جمهوری اسلامی در کنیا گفت:  استان قزوین امکان صادرات و تولید محصولاتی چون صنایع ساختمان و کشاورزی به کنیا را دارد و این شرایط فراهم است که انواع محصولات کاشی، سرامیک، خانه‌های پیش ساخته، بتنی، محصولات کشاورزی و صنایع غذایی مانند بیسکوئیت به این کشور صادر و یا در آن کشور تولید کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین افزود: برای توسعه مبادلات تجاری و افزایش صادرات بین قزوین و کنیا با توجه به علاقه بخش خصوصی استان، ایجاد نمایشگاه تولیدات قزوین در این کشور آفریقایی رو به توسعه ضروری است.

خانپور بیان کرد: طی نشست‌های قبلی با فعالان تجاری کشور کنیا قرار بود که بخشی از ساختمان سابق سفارت خانه ایران در کنیا به عنوان نمایشگاه دائمی محصولات قزوین استفاده شود.

این مسئول ادامه داد: نمایش تولیدات صنایع، کشاورزی و خدمات مهندسی در کشور کنیا سبب می شود تا زمینه همکاری و مبادلات تجاری بین ۲ کشور ایران و کنیا افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین، وجود شرکت‌های قطعه ساز در شهرک‌های صنعتی استان را یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم در مبادلات تجاری با کنیا عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۵۰ قطعه ساز خودرو در استان قزوین وجود دارد و ۷۰۰ تا ۸۰۰ قطعه لازم برای ساخت یک خودرو را تولید می‌کنند.

خانپور یادآور شد: هم اکنون بیشتر واحدهای صنعتی قزوین که توسط سرمایه‌گذاران خارجی احداث شده‌اند در حال طرح توسعه دوم و سوم هستند و ما می‌توانیم از حضور سرمایه‌گذاران کنیایی نیز در این راستا بهره‌مند شده و شرایط ویژه و خاصی را برای آنها در نظر بگیریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز