خبرگزاری کار ایران

کارشناس مبارزه با بیماری های دامی خبر داد:

واکسیناسیون 3300 قلاده سگ در برابر بیماری هاری

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۷۴۱

کارشناس مبارزه با بیماری های دامی گفت: در سال جاری بیش از 3300 قلاده سگ در برابر بیماری هاری واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طاهره عظیم پور با تاکید بر ضرورت کنترل بیماری های واگیردار حیوانات اظهار داشت: مشارکت مردم به ویژه صاحبان سگ های گله و خانگی در کنترل بیماری هاری ضروری است.

وی با بیان اینک مبارزه با بیماری هاری از رئوس برنامه های اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان یزد است ادامه داد: مبارزه با بیماری هاری به طور مستمر پیگیری و در حال انجام است اما رسیدن به این مهم با همکاری و مشارکت عموم مردم میسر می شود.

کارشناس مبارزه با بیماری های دامی با اشاره به اینکه آمار هاری استان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است اضافه کرد: در صورت عدم کنترل سگ های ولگرد، چرخه ویروس هاری در حیات وحش، حیوانات ناقل و جامعه است؛ غیرقابل کنترل خواهد بود که این موضوع، یک تهدید جدی برای سلامت شهروندان می باشد.

وی عنوان کرد: اداره کل دامپزشکی استان در راستای پیشگیری از بیماری، اقدام به اخذ قرارداد با شرکت های خصوصی و دولتی و انجام واکسیناسیون در شهرستان هایی که در سال گذشته و امسال کانون مثبت هاری داشته اند و همچنین واکسیناسیون سگ های صاحبدار کرده است.

کارشناس مبارزه با بیماری های دامی، اصلی ترین راه سرایت این بیماری به انسان را، از طریق گازگرفتن به وسیله حیوانات عنوان و تأکید کرد: عدم توجه به زمان رسیدگی به بیماری می تواند منجر به مرگ فرد حیوان گزیده شود.

وی بیان داشت: شهروندان از تحریک و یا نزدیک شدن به حیوانات به ویژه سگ‌ها خودداری کرده و در صورت حیوان گزیدگی سریعاً محل گزش را با آب و صابون به طور کامل به مدت پانزده دقیقه شستشو دهند و سپس سریعأ با مراجعه به مراکز بهداشت، واکسن هاری تزریق کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز