خبرگزاری کار ایران

فرماندار قزوین خبرداد:

انتشار آزادانه تخلفات انتخاباتی توسط خبرنگاران

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۴۳۴

فرماندار قزوین از انتشار و انعکاس آزادانه اصحاب رسانه در حوزه تخلفات انتخاباتی در استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد شفیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مدیران و کارکنان ادارات در ستادها در وقت اداری درصورت عدم اخذ مرخصی و استفاده از اموال بیت المال نیز به طور کامل، ممنوع است و اصحاب رسانه می توانند اخبار این حوزه راآزادانه انتشار دهند.

فرماندار قزوین افزود: کل مدت زمان برگزاری انتخابات در کشور 300 روز است و  18فرآیند رقم می‌خورد که  دارای تاریخ و روزشمار و تابع قوانین و ضوابط دقیق است.

شفیعی اظهار کرد: در ستاد انتخاباتی قزوین  16کمیته فعال است که  6مورد از آن‌ها ابتکاری و یک مورد هم مجزا در فرمانداری تشکیل و مکان مخصوصی هم برای اصحاب رسانه اختصاص دارد.

این مسئول ادامه داد: موضوع ابتکاری و مهم در انتخابات امسال امضای منشور اخلاقی توسط افراد کاندیدا شده است که به منظور رعایت ضوابط انتخابات انجام می‌شود و نقش اصحاب رسانه در جذب داوطلبان در این موضوع نقشی تشویقی است.

وی بیان کرد: زمان نام نویسی کاندیداها از روز یکشنبه سوم آذر ماه آغاز و به مدت هفت روز ادامه دارد و ساعت فعالیت آن 8 صبح تا 18 عصر می باشد، این انتخابات از 10اردیبهشت 98 شروع و چهارم اسفند ماه امسال به پایان می رسد.

فرماندار قزوین از ارائه دفترچه‌هایی به داوطلبان انتخابات با عنوان "آنچه داوطبان باید بدانند" خبر داد.

به گفته شفیعی، جمعا 8 نفر معتمد از بین 30 نفر انتخاب شده و برای مراحل اجرایی انتخابات برگزیده می‌شوند که شامل ستاد اجرای اداری، دادستان و ثبت احوال هستند.

وی اعلام کرد: در دوره نهم 48 نفر و دوره دهم 97نفر ثبت نام کرده بودند که 33 نفر از آن‌ها وارد مرحله رقابت شدند.

این مسئول با اشاره به شرایط کنونی گفت: وحدت ملی دارای اهمیت ویژه ای می باشد که مردم استان قزوین نیز موقعیت شناس و فهیم هستند.

فرماندار قزوین با اشاره به نحوه نظارت بر روند انتخابات افزود: از ایام محرم برخی نماینده‌های احتمالی در محافل عزاداری شرکت می‌کردند اما از زمان ثبت‌نام هیات نظارت و بازرسی بر روند تبلیغات نظاره می کنند تا تبلیغات خارج از عرف و زمان مقرر انجام نشود.

به گفته شفیعی، استفاده از الفاظی شبیه روحانی، دکتر و مهندس که فاقد وجاهت قانونی باشد در تبلیغات انتخابات ممنوع است.

وی اظهار کرد: فرماندار و بخشداران قزوین حق همراهی در مراسمی که شائبه جانبداری از یک کاندیدا داشته باشد را ندارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز