خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان خبر داد؛

خط دو متروی اصفهان پروژه محرک توسعه شمال شرق تا غرب شهر

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۴۰۲

شهردار اصفهان گفت: خط دوم متروی اصفهان پروژه محرک توسعه از شمال شرق تا غرب شهر خواهد بود و این اتفاق می‌تواند امکانات شهری را به صورت عادلانه به همه نقاطی که مترو عبور می کند، توزیع کند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت الله نوروزی اظهار کرد: خوشحالم که بگویم طبق قول داده شده «تی بی ام» جدید خط دوم مترو اصفهان به قطر 9.5 متر از طریق حمل بار ترافیکی وارد شهر شد و در محل احداث ایستگاه کهن‌دژ استقرار پیدا کرد.  

وی ادامه داد: در حال حاضر دستگاه های حفار در زیرزمین در سمت شرق خط دوم متروی اصفهان یعنی در خیابان زینبیه در حال حفاری است. ورود دستگاه جدید حفار از چند ماه قبل برنامه ریزی شده بود تا حفاری از سمت مقابل یعنی غرب را شروع کند. هفته گذشته این امکان فراهم شد تا با آغاز به کار شفت و ورود «تی بی ام» به این بخش برای حفاری، بتوانیم خط دوم مترو را زودتر در اختیار مردم قرار دهیم.  

شهردار اصفهان تصریح کرد: خط دوم مترو، شرق و غرب اصفهان از زینبیه و دارک تا خیابان کهندژ و حوالی خمینی شهر را به یکدیگر وصل می کند تا مردم این مناطق از این خدمت بهره مند شوند.

وی ادامه داد: قطعا این پروژه، محرک توسعه برای دارک، زینبیه، لاله، شمال شرقی شهر، کهندژ، رهنان و محله های در مسیر غرب اصفهان خواهد بود و این اتفاق می تواند امکانات شهری را به صورت عادلانه به همه نقاطی که مترو عبور می کند، توزیع کند. 

نوروزی بیان کرد: اهمیت این پروژه از این جهت است که محله های کمتر برخوردار شهر استحقاق خدمت بیشتر دارند و قطعا از این خدمت بهره مند خواهند شد، این حرکت ما را در مسیر برابری واقعی برای بهره مندی مردم از امکانات شهری، قرار می دهد. 

وی با اشاره به اینکه آلودگی هوا در هفته گذشته که باعث تعطیلی مدارس شد و متاسفانه امروز هم به خاطر این مشکل برخی مقاطع تحصیلی مجددا تعطیل شدند، گفت: راه اندازی مترو با توجه به اینکه روزانه 100 هزار نفر را جابجا می کند برای شهر و پاکی هوا بسیار مهم است بنابراین از همه شهروندان می خواهم از وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه خط یک مترو استفاده کنند تا با کمک همدیگر بتوانیم به کاهش آلودگی هوا کمک کرده و زندگی را برای همه در شهر راحت‌تر کنیم.  

شهردار اصفهان همچنین با تبریک روز مجلس به ویژه به نمایندگان مردم اصفهان افزود: یاد و خاطره آیت اله سید حسن مدرس که روز شهادت او به نام روز مجلس نامگذاری شده است را گرامی می‌دارم. همچنین روز 12 آذر را که سالروز تصویب قانون اساسی است تبریک می گویم و امیدوارم، اصول این سند سیاسی – حقوقی و میثاق ملی به عنوان معیار و ملاک عمل و رفتار همه مدیران و نمایندگان در تمام حوزه ها باشد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز