خبرگزاری کار ایران

3 فوتی در کردستان بر اثر آنفلوانزا

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۳۶۰

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مرگ 3 نفر براثر آنفلوانزا در این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، شهرام شریفی، گفت: در حال حاضر ۱۳۸ نفر در استان با دارا بودن علایم بیماری آنفلوآنزا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند که پس از انجام نمونه گیری از میان آنان، بیماری ۳۴ نفر شناسایی و تایید شده است.
 
وی با بیان اینکه تاکنون سه نفر از بیماران مبتلا به آنفلوآنزا در استان فوت کرده‌اند، اضافه کرد: یک نفر از فوت شدگان مربوط به شهرستان مریوان و ۲ نفر نیز مربوط به شهرستان قروه هستند.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای درمان بیماران بستری انجام شده است، افزود: تمام بیمارستان‌های استان از آمادگی کامل برای پذیرش اینگونه بیماران برخورددار هستند.
 
وی یادآور شد: در حال حاضر از لحاظ تامین دارو برای این بیماران در استان هیچ‌گونه کمبود و مشکلی وجود نداشته و دارو به اندازه کافی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی موجود است.
 
شریفی گفت: افراد دارای بیماری‌های قلبی، آسم، دیابت، بیماری‌های مزمن وافراد سالمند بیشتر در معرض مبتلا به آنفلوآنزا هستند، ضمن اینکه سردرد شدید، افزایش ناگهانی دمای بدن، درد شدید عضلانی، ضعف، کوفتگی و خستگی طولانی مدت، سرفه دائمی خشک و شدید و اسهال و استفراغ بویژه در کودکان از علایم این بیماری است.
 
وی با تاکید بر اینکه مردم در صورت داشتن این علایم در سریعترین زمان ممکن به مراکز درمانی مراجعه کنند، تاکید کرد: ویروس آنفلوآنزا به شدت مسری است و حداقل در ۳۰ دقیقه از طریق دست‌های آلوده منتقل می‌شود، ضمن اینکه پایه اصلی کنترل این بیماری باشست و شوی مداوم دست‌ها و پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز