خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی استان قزوین خبر داد؛

2 اقامتگاه بومگردی در الموت شرقی راه‌اندازی می شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۳۵۸

۲ اقامتگاه بومگردی در روستا‌های وربن و گازرخان منطقه الموت شرقی با هدف اشتغالزایی در این منطقه ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا خزائلی گفت: اقامتگاه بومگردی کدخدا واقع در روستای وربن با سرمایه‌گذاری  ۷۰۰ میلیون ریال با دریافت تسهیلات وام اشتغال روستایی(کارا) راه اندازی می شود که این مرکز اقامتی با ۴ اتاق دارای ظرفیت پذیرش ۲۰ مسافر و زمینه اشتغالزایی برای ۴ نفر را داراست.

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین افزود: راه اندازی اقامتگاه بومگردی شکوفه‌های گیلاس واقع در روستای گازرخان نیز با سرمایه گذاری  ۴ هزار میلیون ریالی و استفاده از  تسهیلات اشتغال روستایی(کارا) آغاز شده که دارای ۴ اتاق خواهد بود و زمینه اشتغالزایی برای ۳ نفر و ظرفیت پذیرش برای 24 مسافر را داراست.

به گفته خزائلی، به منظور  معرفی ظرفیت‌های مناطق مختلف روستایی استان ، آشنایی گردشگران با فرهنگ، آداب و رسوم ، خوراک و صنایع دستی بومی روستاها و افزایش اشتغالزایی جوامع محلی ،  مجوز ایجاد دو اقامتگاه بومگردی در روستاهای وربن و گازرخان منطقه الموت شرقی صادرشد .

وی اظهار کرد: استان قزوین با جاذبه‌های متنوع و چشم اندازهای منحصر به فرد طبیعی  در مناطق روستایی دارای ظرفیت مناسبی برای ایجاد و توسعه اقامتگاه های بومگردی است و متقاضیان زیادی هم جهت احداث این نوع اقامتگاه ها در مناطق روستایی به ویژه منطقه الموت وجود دارد که طرح های ارائه شده توسط این افراد پس از بررسی  و تائید کارشناسان کمیته فنی میراث فرهنگی استان به لحاظ دارا بودن استانداردهای ضوابط معین شده مجوز  دریافت کرده و پس از بهره برداری به ظرفیت مراکز اقامتی استان اضافه خواهند شد.

این مسئول  یادآور شد :  ساکنین بومی مناطق مختلف روستایی  که تمایل به بهره برداری از منازل شخصی با استانداردهای اقامتگاه های بوم گردی را دارند؛ می‌توانند جهت کسب آگاهی و اطلاعات تکمیلی به کارشناسان حوزه سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، استان مراجعه کنند.

 الموت 2 بخش غربی و شرقی با طبیعتی بکر و کوهستانی است که در شمال شرقی استان قزوین قرار دارد.

تا کنون ۹ اقامتگاه بومگردی در منطقه الموت و شهرستان آبیک با مجوز رسمی  در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز