خبرگزاری کار ایران

خودداری رئیس مرکز بهداشت قزوین از ارائه آمار بیماران مبتلا به ایدز در استان/ کشته شدن 5 نفر بر اثر آنفولانزا

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۳۲۹

اگرچه رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در گفت وگو با ایلنا از اعلام آمار دقیق مبتلایان به بیماری ایدز در استان خودداری کرد اما از کشته شدن 5 نفر در اثر بیماری آنفلوانزا در چند روز اخیر در قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا مهرعلیان امروز شنبه- 9 آذرماه-  در نشست خبری که به مناسبت هفته مبارزه با ایدز  با اصحاب رسانه در مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین برگزار شد، گفت: به دلایل محرمانه‌ای از فاش کردن اخبار و اطلاعات افرادی که مبتلا به  HIV هستند معذوریم.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین افزود: متاسفانه امروزه نظام آموزشی در مدارس همسان با پیشرفت تکنولوژی گام برنداشته و اطلاع رسانی در این زمینه عملکرد ضعیفی داشته است.

به گفته مهرعلیان، نوجوانان و جوانان گروه‌های در معرض خطر مبتلا به HIV هستند و باید در این زمینه آگاهی و اطلاعات آنان را افزایش داد تا شاهد بروز بیشتر این بیماری در این گروه سنی نباشیم.

این مسئول بیان کرد: مهم‌ترین حوزه برای مبارزه با بیماری ایدز حوزه پیشگیری است این که ما بتوانیم قبل از اینکه فرد مبتلا به HIV   شود با آموزش های لازم به تمامی  اقشار جامعه روند این بیماری که در حال حاضر رو به افزایش است را کاهش دهیم.

مدیر شبکه بهداشت ادامه داد: از جمله راه‌های انتقال بیماری ایدز از طریق سرنگ آلوده، روابط جنسی و انتقال مادر به فرزند است که 80 درصد بیماران ایدز  از طریق روابط جنسی دچار این بیماری  شدند.

وی  عنوان کرد: بسیاری از زنان در جامعه به این بیماری مبتلا هستند که به دلیل تأمین نیاز مالی از فاش کردن بیماری خود خودداری می کنند و حتی حاضر به تشخیص از طریق آزمایش نیستند.

به گفته مهرعلیان، برای مبارزه با بیماری ایدز توسط شبکه بهداشت سرنگ‌های یک بار مصرف و ابزار جلوگیری به صورت رایگان در زندان ها و کمپ ها پخش می شود.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان تشخیص به موقع بیماری ایدز را در جامعه مهم دانست و افزود: اگر در زمان مناسب و روزهای اولیه که ویروس این بیماری وارد بدن فرد می شود اقدامات لازم صورت گیرد کنترل بیماری و تا حدی درمان آن بهتر انجام می شود.

8 تا 14 آذر ماه هفته مبارزه با ایدز نام گذاری شده است.

از سوی دیگر در پی اپیدمی شدن بیماری  آنفلوانزا در روزهای اخیر در اغلب استان‌های کشور چندین نفر از هموطنان ما جان خود را از دست دادند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز