خبرگزاری کار ایران

اختصاص بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای رفع سوءتغذیه کودکان هرمزگانی

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۳۰۶

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان گفت: هم‌اکنون هفت هزار و 815 کودک دچار سوءتغذیه تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان هستند که برای تهیه سبد غذایی و رفع سوءتغذیه این کودکان، مبلغ یک میلیارد و 750 میلیون تومان طی هفت‌ماهه امسال پرداخت‌شده است.

به گزارش ایلنا از هرمزگان، احمد پایان،اظهار کرد: حفظ سلامت مددجویان به‌خصوص کودکان دچار سوءتغذیه یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد است که در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار و 815 کودک مبتلابه سوءتغذیه شناسایی و از حمایت‌های تغذیه‌ای کمیته امداد استان هرمزگان بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: برای تهیه سبد غذایی و رفع سوءتغذیه این کودکان، مبلغ یک میلیارد و 750 میلیون تومان طی هفت‌ماهه امسال پرداخت‌شده است.

پایان با اشاره به این مطلب که سبدهای غذایی ویژه کودکان زیر پنج سال است، گفت: شناسایی و معرفی کودکان دچار سوءتغذیه از سوی مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی به کمیته امداد انجام می‌شود و پس از بررسی وضعیت اقتصادی و معیشت خانواده، ارائه خدمات به این خانواده‌ها توسط این نهاد حمایتی انجام می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان بیان کرد: سرانه سبد غذایی به‌صورت کارت اعتباری و به ازای هر کودک مبلغ ماهانه 100 هزار تومان در اختیار خانواده‌ها قرار داده می‌شود و با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد کمیته امداد، اقلام موردنیاز را که بیشتر اقلام لبنی و پروتئینی هستند، تهیه کنند.

پایان گفت: خیران می‌توانند در قالب طرح همسفره از طریق پورتال hamsofreh.ir و انتخاب استان هرمزگان در تأمین سبد غذایی کودکان نیازمند مبتلابه سوءتغذیه مشارکت نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز