خبرگزاری کار ایران

شهردار بندرعباس مطرح کرد:

اطلاع از پیشینه و تاریخ شهر برای همه ضرورت دارد/ احیای مراکز نوستالوژی و قدیمی بندرعباس

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۰۳۳

شهردار بندرعباس گفت: اگر اطلاعات عمومی مردم از محل سکونت‌شان توسعه یابد، سطح مشارکت‌شان نیز در اداره شهر افزایش پیدا کرده و همچنین اگر مردم در شهرشان، مشارکت پایداری داشته باشند، شهر قوی و درحال توسعه‌ خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا از هرمزگان، عباس امینی‌زاده در نشست هم‌اندیشی با معلمان تاریخ نواحی یک و دو و سرگروه‌های آموزشی، بیان کرد: در حوزه‌های فرهنگی، تاریخی، اجتماعی، هنری، علمی و آموزشی اقدامات مورد نیاز و ضروری را برای شهر انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه شاید اقداماتی که انجام شده هنوز کافی نیست، اما معتقدیم با همگرایی عمومی به نتیجه مناسبی دست می‌یابیم، افزود: شهر بندرعباس نیاز به یک مرکز فرهنگی و تاریخی داشت تا مردم به هویت اصلی و اسناد شهر محل سکونتشان دسترسی داشته باشند، چرا که هویت و شخصیت هر انسان به ریشه گذشته و تاریخ شهر باز می‌گردد.

شهردار بندرعباس با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم هویتی برای شهرها تعریف کنیم، باید بازگشتی به تاریخچه هر شهر داشته باشیم، ادامه داد: شهری که مردمانش از آن اطلاعات مناسبی داشته باشند، احساس تعلق خاطر بیشتری به آن خواهند داشت.

امینی‌زاده افزود: به جرات می‌توانیم بگوییم که براساس اسناد موجود از تاریخچه شهر، بندرعباس یکی از شهرها یا نادرشهرهایی است که بازرگانی بین‌المللی در آن وجود داشته و دارای دو هویت مهم و اثربخش دریا و صیادی و بازرگانی بین‌المللی بوده است.

وی با اظهار اینکه تاریخ بندرعباس در ثبت جهانی شهرهای خلاق یونسکو نقش پررنگ و مهمی داشته است، بیان کرد: اگر اطلاعات عمومی مردم از محل سکونتشان توسعه یابد، سطح مشارکتشان نیز در اداره شهر افزایش پیدا کرده و همچنین اگر مردم در شهرشان، مشارکت پایداری داشته باشند، شهر قوی و درحال توسعه‌ای خواهیم داشت.

اطلاع از پیشینه و تاریخ شهر برای همه ضرورت دارد/ احیای مراکز نوستالوژی و قدیمی بندرعباس

امینی زاده از معلمان تاریخ خواستار ارایه ایده‌های جذاب در زمینه تاریخ‌شناسی شهر شد و ادامه داد: به کمک شما در جمع‌آوری اسناد تاریخی شهر و تقویت این مرکز نیازمندیم.

وی با بیان اینکه در این مرکز کتابخانه مجازی نیز راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: شهرداری بندرعباس آماده همکاری با معلمان و فعالان تاریخ به منظور نوشتن کتاب‌های مرتبط است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش نیز به احیای پنجعلی به عنوان یک مکان قدیمی نزدیک به شهر و احداث پروژه‌ای با عنوان بندرعباس قدیم اشاره کرد.

رئیس مرکز اسناد تاریخی شهرداری بندرعباس نیز در حاشیه این نشست گفت: این مرکز دارای بخش‌های مختلفی ازجمله بایگانی اسناد، آرشیو عکس، تاریخ شفاهی و کتابخانه مجازی است.

رامین آذرمهر افزود: می‌توان از ظرفیت این مرکز برای معرفی و شناساندن تاریخ شهر به دانش‌آموزان و اولیاء آنها استفاده کرد.

وی ادامه داد: از دبیران تاریخ تقاضا دارم ارتباط متقابل در حوزه‌های تخصصی و تاریخی را ایجاد و همچنین جهت تقویت بخش عکس، اسناد و تاریخ شفاهی دبیران مربوطه هر یک در حوزه کاری خودشان با معرفی این موارد، با این مرکز همکاری داشته باشند.

آذرمهر مطرح کرد: دبیران تاریخ که علاقمند به حوزه هرمزگان‌شناسی با اولویت بندرعباس هستند، می‌توانند در کتابخانه مجازی و امور پژوهشی با این مرکز همکاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز