خبرگزاری کار ایران

چیت‌سازان در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

استقرار پزشک ثابت در زیاران/ تمام مراکز بهداشت تک پزشک هستند

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۰۲۰

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک از استقرار پزشک ثابت در مرکز بهداشت روستای زیاران این شهرستان خبر داد.

محسن چیت‌سازان روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: از روز شنبه 9 آذر ماه پزشک ثابت در مرکز بهداشت روستای زیاران مستقر و وی را در این روستا تثبیت می‌کنیم تا به مردم خدمات لازم و بهتری ارائه دهد.

وی افزود: پزشک روستا طبق دستورالعمل اقدام کرده و خارج از چارچوب نمی‌تواند عمل کند..

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک ادامه داد: لازم است مردم قدر پزشک حاضر در روستاها را بدانند و به عنوان سرمایه عمومی به آنها نگاه کنند؛ از سویی پزشکان روستاها هم ضمن احترام به مردم، باید به نحو احسن به آنان خدمات درمانی ارائه دهند.

همه مراکز بهداشتی دارای پزشک هستند

چیت‌سازان اضافه کرد: مراکز بهداشت در شهر خاکعلی و روستاهای ناصرآباد، کوندج، زیاران و قشلاق همه تک پزشک هستند این در حالی است که با توجه به کمبود پزشک، برای جبران خلأ پزشک در روستاها، برخی پزشکان را از شهر به روستاها اعزام می‌کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان قزوین وضعیت پزشکان در درمانگاه‌های روستایی شهرستان آبیک به نسبت بهتر است گرچه با کمبود پزشک مواجه هستیم اما همه مراکز دارای پزشک هستند.

این مسئول تصریح کرد: چند ماه پیش به دلیل درمان پزشکی دو پزشک، برخی روستاها از وجود پزشک محروم بودند اما با جا به جایی پزشکان، توانستیم تا حدودی خلأ آنها را جبران کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک افزود: در حال حاضر در حال پیگیری برای سازماندهی پزشکان از طریق انعقاد پزشک قراردادی و بازگشت پزشکانی که کسالت داشتند، هستیم تا بتوانیم کمبود پزشک را رفع کنیم.

چیت‌سازان ادامه داد: کمبود پزشک خاص شهرستان آبیک نیست و در استان قزوین این مهم وجود دارد و از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین مجوز 15 پزشک مستقیم و قراردادی أخذ شده و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

وی مطرح کرد: تمام پزشکان بیمه روستایی از پزشکان طرحی هستند و در 6 ماهه دوم سال جذب پزشک طرحی کمی زمان‌بر است که تلاش می‌شود برای این مهم گام ارزنده برداشته شود و پزشکان طرحی جذب شوند.

گفتنی است؛ روستاهای اقماری روستای زیاران شامل خوزنان، ابراهیم‌آباد،میانکوه،صمغ‌آباد،قاضی‌کلایه،آقچری و کذلک هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز