خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی استان خبر داد:

واگذاری منطقه گردشگری " اوان " به بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۸۵۷

به منظور ایجاد زیرساخت های گردشگری و فراهم آوردن شرایط مناسب برای ورود گردشگران، ارائه خدمات در منطقه نمونه گردشگری اوان واقع در الموت شرقی به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: منطقه نمونه گردشگری اوان با چشم اندازهای بدیع و منحصر بفردش فرصتی کم‌نظیر برای جذب بیشتر گردشگران بوده و ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری و امکانات رفاهی در این منطقه از اولویت‌های توسعه پایدار گردشگری در استان به شمار می‌رود.

وی افزود: با توجه به تاکید دولت تدبیر و امید در استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه و رونق گردشگری کشور، فراخوان انتخاب سرمایه‌گذار منطقه اوان در جراید رسمی کشور منتشر و منجر به شرکت هشت سرمایه گذار شد که پس از ارزیابی توان فنی و مالی شرکت کنندگان، سه سرمایه گذار انتخاب و طرح پیشنهادی آنها برای ساماندهی این منطقه در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت احمد جوانمرد برای بهره برداری و ارائه خدمات گردشگری در این منطقه انتخاب شد.

خزائلی با تاکید بر ارائه خدمات توسط سرمایه گذار متناسب با طرح جامع گردشگری تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و فراهم آوردن شرایط مناسب برای ورود گردشگران به منطقه اوان، حفاظت از حریم دریاچه و چشم‌اندازهای طبیعی و ایجاد اشتغالزایی مهمترین موضوعی است که باید از سوی سرمایه‌گذار مورد توجه قرار گیرد تا عواید اقتصادی برای مجموعه استان و مردم را در پی داشته باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین نقش مردم محلی در ساماندهی و رفع مشکلات منطقه اوان را بسیار موثر خواند و افزود: امیدوارم مردم محلی با همراهی دهیاران روستاهای اطراف منطقه نمونه گردشگری برای ساماندهی منطقه تلاش کنند تا حضور سرمایه‌گذار به نتایج مطلوبی منجر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز