خبرگزاری کار ایران

معاون توانبخشی بهزیستی استان خبرداد:

اهدای 1500 دستگاه وسایل توانبخشی به معلولان قزوینی

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۸۳۵

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین از اهدای رایگان 1500 دستگاه وسایل توانبخشی از جمله: ویلچر، عصا و واکر به معلولان نیازمند در استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، راحله جاتن در نشست با اصحاب رسانه که در اداره کل بهزیستی استان قزوین برگزار شد، گفت: تاکنون در سطح استان قزوین 1500 دستگاه وسایل توانبخشی شامل ویلچر، انواع عصا، سمعک، واکر و سایر اقلام مورد نیاز افراد دارای معلولیت به صورت کاملا رایگان با اعتباری بالغ بر333 میلیون تومان اهدا شده است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: سازمان بهزیستی استان تا کنون 68 میلیارد ریال به عنوان یارانه و کمک هزینه نگهداری به ۳۳ مرکز شبانه روزی و ۲۴ مرکز توانبخشی روزانه پرداخت شده است.

به گفته او، بیماری زخم بستر در بین معلولین  زیاد است که برای درمان هر زخم بستر ۸ میلیون تومان هزینه لازم است و تا کنون ۶ نفر به میزان ۱۸ میلیون تومان برای درمان  این بیماری کمک هزینه دریافت کرده اند.

این مسئول ادامه داد: برای کاشت حلزون مخصوص معلولین ناشنوا ۳ میلیون تومان کمک هزینه پرداخت می‌شود که تا کنون به ۱۰۰ نفر این هزینه داده شده است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: در حوزه آموزش و اطلاع رسانی به خانوارهای دارای فرد معلول جهت توانمند سازی آنان به اعضای خانواده‌ ها آموزش های لازم داده می‌شود که این برنامه هر هفته برای ۲۰ نفر انجام می شود.

جاتن عنوان کرد: در حوزه ورزشی معلولین با همکاری کانون توانا استعدادیابی در افراد دارای معلولیت در رشته‌های ورزشی همچون: والیبال، بسکتبال و هندبال صورت گرفته که اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود تا این افراد از امکانات ورزشی محروم نمانند.

به گفته او، 219 معلول دانشجو مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد، 102 نفر در دانشگاه های غیر دولتی و 20 دانشجو در دانشگاه های دولتی تحت پوشش حمایت های مالی سازمان بهزیستی استان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز