خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان:

انتخابات محصول ارزشمند انقلاب اسلامی است/ ایجاد شک و شبهه در روند برگزاری انتخابات بزرگترین آفت است

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۷۰۵

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان با بیان اینکه، انتخابات محصول ارزشمند انقلاب اسلامی است، گفت: از ویژگی های انقلاب اسلامی حضور و اراده مردم در تعیین سرنوشت کشور بود که این امر تاکنون در انتخابات متجلی شده است.

به گزارش ایلنا از هرمزگان، سعید ناجی در همایش توجیهی، آموزشی هیات‌های نظارت بر انتخابات یازدهمین  دوره مجلس شورای اسلامی، افزود: یکی از خواسته های مهم مردم در کنار نگاه دینی و مکتبی حاکم در فرآیند انقلاب، حضور اراده مردم در تعیین سرنوشت خود بود که این خواسته در برگزاری انتخابات متبلور شده است.

وی انتخابات را به عنوان نقطه امید و امیدواری مردم برای ایجاد تغییر در جامعه دانست و عنوان کرد: انتخابات از ویژگی های برجسته نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران است که در قانون اساسی به شکل ویژه به آن توجه شده است.

ناجی تاکید کرد: اگر انتخابات از نظام مردم سالار گرفته شود ماهیت آن تغییر خواهد کرد زیرا انتخابات عرصه مشارکت عمومی جامعه در تعیین سرنوشت خود است.

وی انتخابات را عرصه عدالت و انصاف دانست و گفت: همه دست اندرکاران و متولیان برگزاری انتخابات به ویژه اعضای هیات های اجرایی و نظارت باید در مسیر عدالت و انصاف، مبتنی بر قانون گام بر دارند و تابع توصیه ها و سفارشات افراد خاص نباشند.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان خاطر نشان کرد: ایجاد شک و شبهه در برگزاری انتخابات بزرگترین آفت است که می‌تواند اساس انتخابات را زیر سئوال ببرد و با آن را چالش و مشکل مواجه کند.

وی بر ضرورت نیاز تعامل هر چه بیشتر هیئت های اجرایی و نظارت تاکید کرد و گفت: باید تعامل سازنده در میان برگزار کنندگان انتخابات با هیئت نظارت در چارچوب قانون و بدون دخالت در امور محوله ایجاد شود تا بتوانیم انتخاباتی سالم، با نشاط و پرشور در راستای تشکیل یک مجلس خوب را داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز