خبرگزاری کار ایران

همتی در دیدار با سفیر نروژ در ایران مطرح کرد:

آبزی‌پروری زمینه خوبی جهت همکاری های مشترک میان ایران و نروژ است

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۶۴۹

استاندار هرمزگان گفت: فعالیت‌های آبزی‌پروری زمینه بسیار خوبی جهت همکاری های مشترک میان ایران و نروژ در استان هرمزگان است.

به گزارش ایلنا از هرمزگان، فریدون همتی در دیدار با سفیر نروژ در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ظرفیت‌های دریایی استان هرمزگان و شباهت‌های آن با کشور نروژ از این لحاظ، عنوان کرد: فعالیت‌های آبزی‌پروری زمینه بسیار خوبی جهت همکاری های مشترک میان ایران و نروژ در استان هرمزگان است.

وی ادامه داد: یک مجموعه پرورش ماهی در هرمزگان با شرکت نروژی همکاری مناسبی داشته است.

استاندار هرمزگان افزود: ما به دنبال توسعه صنعت پرورش ماهی در هرمزگان با توجه به زمینه و استعداد این استان هستیم و در این بخش می‌توانیم فعالیت‌ها و همکاری‌های خوبی با شرکت های نروژی با توجه به تجارب آنها در این عرصه داشته باشیم.

همتی به ظرفیت های نفت و گاز در هرمزگان اشاره کرد و گفت: از این نظر نیز هرمزگان با کشور نروژ مشابهت هایی دارد و می‌تواند در عرصه نفت و گاز و پتروشیمی محل خوبی برای سرمایه گذاری ها و همکاری های مشترک میان دو کشور ایران و نروژ باشد.

همتی معادن را دیگر ظرفیت مهم هرمزگان برشمرد و آن را مستعد همکاری مشترک دانست.

استاندار هرمزگان با اشاره به تنوع مناطق گردشگری و وجود صنایع دستی متنوع در هرمزگان، خاطرنشان کرد: گردشگری دریایی دیگر ظرفیت مهم استان هرمزگان به شمار می رود.

 تلاش می‌کنیم ارتباطات اقتصادی و تجاری ایران و نروژ با استفاده از ظرفیت‌های استان هرمزگان توسعه یابد 

سفیر نروژ در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار زمینه‌های همکاری ایران و نروژ در استان هرمزگان را بسیار گسترده و متنوع برشمرد و اظهار داشت: آبزی‌پروری، نفت، گاز، کشتیرانی و انرژی های تجدید پذیر عرصه مناسبی برای همکاری مشترک دو کشور در استان هرمزگان هستند.

لارس نوردروم افزود: تاریخچه بسیار خوبی در زمینه همکاری تجاری میان ایران و نروژ وجود دارد و باید از این فرصت در جهت گسترش و توسعه روابط استفاده کنیم.

وی بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم در حوزه اقتصادی و تجاری ارتباط کشور نروژ را با ایران توسعه دهیم و شرکت های نروژی نیز علاقه مند به این همکاری و حضور و فعالیت در ایران هستند.

سفیر نروژ در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: پرورش آبزیان و فعالیت های شیلاتی یکی از حوزه‌های مهم همکاری میان ایران و نروژ است و آمادگی توسعه این فعالیت ها در استان هرمزگان را داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز