خبرگزاری کار ایران

مهرام در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد؛

قول وزیر بهداشت برای تامین نیروی متخصص بیمارستان آبیک/ ارائه خدمات با تعرفه دولتی ارزان به مردم

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۵۳۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: وزیر بهداشت برای تامین بخشی از نیروی انسانی متخصص بیمارستان شهدای شهرستان آبیک قول مساعد داده و سر قول‌مان با مردم برای افتتاح بیمارستان تا آخر پاییز هستیم.

منوچهر مهرام در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: برای راه اندازی بیمارستان شهدای شهرستان آبیک اقدامات و کارهای لازم با بخش خصوصی انجام و قراردادها منعقد شده است.

وی با اشاره به خریداری تجهیزات مورد نیاز برای بیمارستان شهدای آبیک طی چند ماه اخیر افزود: تعمیرات جزئی در مرحله انجام بوده و نصب تجهیزات در اتاق عمل و بخش‌های مختلف ظرف چند روز آینده انجام و به اتمام می‌رسد.

بخشی از نیروی متخصص را جذب کردیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه به دلیل کمبود نیروی متخصص، بخشی از نیروی انسانی متخصص مورد نیاز بیمارستان شهدای آبیک را جذب کرده‌ایم، ادامه داد: به نیروهای متخصص برای بخش‌های داخلی، اطفال، جراحی، عمومی، زنان، بیهوشی و رادیولوژی نیازمندیم.

به گفته مهرام، در سفر دیروز وزیر بهداشت به استان قزوین و بازدید از بیمارستان شهدای آبیک و درخواست در زمینه مذکور، ایشان قول مساعد برای تامین نیروی متخصص را داده که تا 3 هفته آینده این مهم تحقق می‌یابد.

وی اضافه کرد: تجهیزات خریداری شده برای بیمارستان شهدای آبیک شامل تجهیزات تشخیصی، درمانی و اتاق عمل می‌شود؛ سر قول‌مان با مردم و مسئولان شهرستان آبیک مبنی بر افتتاح کامل بیمارستان تا آخر پاییز هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: تمام قول‌هایی که به مسئولان و مردم شهرستان آبیک در خصوص راه‌اندازی بیمارستان شهدای این شهرستان را داده بودیم، عملی کرده‌ایم؛ یک دستگاه سونوگرافی با ارز ارزان بیش از 6 میلیارد ریال برای این بیمارستان خریداری و وارد شده است.

حذف خرید خدمت از بیمارستان خصوصی ولی‌عصر (عج)

این مسئول در خصوص حذف خرید خدمت از بیمارستان خصوصی ولی‌عصر (عج) شهرستان آبیک توضیح داد: به دلیل فعال نبودن بیمارستان دولتی شهدای آبیک، خرید خدمت در بیمارستان خصوصی ولی‌عصر (عج) انجام می‌شد که با راه‌اندازی کامل بیمارستان شهدا، قانون اجازه خرید خدمت در بیمارستان ولی‌عصر (عج) را از دانشگاه علوم پزشکی سلب می‌کند.

مهرام این را هم گفت که با بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهرستان آبیک مشکلی نداریم و بنا نداریم این بیمارستان را تعطیل کنیم؛ مردم هم طبق تمایل خود به این بیمارستان یا بیمارستان شهدا مراجعه و از خدمات آنها برخوردار می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین افزود: پس از راه‌اندازی و افتتاح بیمارستان شهدای آبیک، با تعرفه دولتی ارزان به مردم این شهرستان خدمات ارائه می‌شود.

به گفته مهرام، طی نشستی با مدیران بخش خصوصی که قرار است بیمارستان شهدای آبیک به آنان واگذار شود، آخرین وضعیت بیمارستان و  کم  وکاستی‌ها و مشکلات موجود مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

 وی با اشاره به تغییرات جزئی انجام شده در ساختار فیزیکی بیمارستان شهدای آبیک تصریح کرد: بعید می‌دانم وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه حداقل تا دو سال آینده، توان مالی و پولی داشته باشند که بخواهند برای فرایند توسعه بیمارستان شهدای شهرستان آبیک و افزایش تخت‌ها اقدام کنند؛ واقعیتی است که وجود دارد و نمی‌خواهم به مردم دروغ بگویم یا در این زمینه وعده دروغ به آنها بدهم.

شرکت برنده واگذاری بیمارستان شهدا توانمند و قوی است

این مسئول با اشاره به وجود 9 تخت دیالیز در خارج از بیمارستان شهدای آبیک و کاهش ندادن تعداد 32 تخت این بیمارستان افزود: راهکارهایی را تعریف و پیش‌بینی کرده‌ایم که به تدریج بتوانیم تعداد 32 تخت بیمارستان شهدای آبیک را افزایش داده و به حدود 50 تخت برسانیم.

رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی استان‌قزوین در پاسخ به این‌سئوال که تمام اقدامات برای فعالیت بخش خصوصی در بیمارستان شهدای آبیک انجام شده و مشکلی وجود ندارد، توضیح داد: شرکت برنده مزایده واگذاری بیمارستان شهدای آبیک یک تیم بسیار قوی‌و قَدَر بوده که در چند استان کشور مدیریت بیمارستان‌های بزرگ 200 و 300 تختخوابی را برعهده دارند و بیمارستان شهدای آبیک کوچکترین بیمارستان است.

مهرام افزود: برای واگذاری بیمارستان شهدای آبیک به این گروه بسیار توانمند، مساعدت‌های لازم صورت گرفته و نسبت به تهیه و تامین تجهیزات و تامین نیروی انسانی متخصص و غیره گام‌های ارزنده و مثبت برداشته‌ایم.

لازم به ذکر است، در ۱۳ خرداد ماه سال ۹۲ با حضور معاون اول رئیس‌جمهور دهم و مسئولان وقت استان قزوین و شهرستان آبیک بیمارستان شهدای آبیک به صورت نیمه تکمیل و فقط بخش درمانگاه و اورژانس آن به بهره‌برداری رسیده بود که با همت و پیگیری مجدانه مسئولان شهرستان آبیک و استان قزوین مقرر شده تا پایان پاییز امسال بیمارستان به طور کامل مورد افتتاح و بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز