خبرگزاری کار ایران

عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد:

تمرکزگرایی باید از رویکردهای اقتصادی کشورمان حذف شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۵۰۶

عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد گفت:توسعه متوازن این استان، در گرو توجه به ظرفیت های منطقه ای و شهرستانی آن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، محمدحسین روشنک، عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد در نشست جمعی از مدیران و فعالان اقتصادی این شهرستان ضمن تبریک هفته کارآفرینی و بسیج گفت: تقارن این دو مناسبت، این نکته را به ما یادآوری می کند که پیوندی عمیق میان باورهای بسیجی با عملگرایی، تلاشگری، کار و تولید وجود دارد و همه این مفاهیم در کنار هم، منافع ملی را دنبال و تقویت می کنند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه شهرستان نیشابور در عرصه اقتصاد استان، متذکر شد: توسعه متوازن این استان، در گرو توجه به ظرفیت های منطقه ای و شهرستانی آن است. تمرکزگرایی باید از رویکردهای اقتصادی کشورمان حذف شود تا مسیر توسعه هموار گردد.

روشنک از افعالان اقتصادی نیشابور دعوت کرد تا از ظرفیت اتاق مشهد برای پیگیری مشکلات خود بهره بگیرند و بیان کرد: اعضای هیأت نمایندگان اتاق مشهد می کوشند تا زمینه را برای بهبود فضای کسب و کار و رونق فعالیت های تولیدی و اقتصادی فراهم کنند.

در این نشست، غلامعلی رخصت، رئیس کمیسیون صنعت اتاق مشهد نیز از اهمیت جایگاه نمایندگی اتاق استان در شهرستان نیشابور سخن گفت و بیان کرد: مشکلات فعالان اقتصادی این شهرستان در حوزه اعتبارات بانکی، مسائل ارزی و امور گمرکی را در مرکز شهرستان و در این کمیسیون، بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

ناصر صادقی ، مسئول هماهنگی امور شهرستان‌های اتاق مشهد نیز گفت: یکی از مصوبات هیات نمایندگان اتاق مشهد، در دور نهم فعالیت آن، توجه بیشتر به ظرفیت شهرستان ها و توسعه گستره فعالیت های پارلمان بخش خصوصی در استان بود.

وی ادامه داد: البته باید اذعان کنیم که اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی-فرهنگی در خراسان رضوی به ابتکار استاندار این خطه، انگیزه و پویایی مضاعفی را در بخش های مختلف و به ویژه در جمع فعالان اقتصادی ایجاد کرده است، چنانکه در حال حاضر عمده معین های اقتصادی از بخش خصوصی انتخاب شده اند تا مسئولیت توسعۀ بخشی از این استان را بر عهده بگیرند. واسپاری این رسالت، گواه توجه به توانمندی های فعالان اقتصادی استانمان است.

صادقی در ادامه از نقش‌آفرینی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در عرصه های مختلف سخن گفت و توضیح داد: در سال های اخیر، این نهاد بخش خصوصی به دلیل مسئولیت هایی که برنامه های توسعه بر عهده آن گذاشته اند؛ توانسته نقشی موثرتر در عرصه اقتصاد کشور ایفا کند و حضور نماینده پارلمانی این اتاق در مجلس و ارائه دیدگاه های کارشناسانه و بیان آرای بخش خصوصی در موضوعات مختلف به قوای سه گانه، از جمله مصادیق این نقش آفرینی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز