خبرگزاری کار ایران

بستک به عنوان اولین تعاون شهر هرمزگان شد

کد خبر : ۸۳۹۴۴۷

در تفاهم نامه همکاری مشترک بین معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی و استانداری هرمزگان که با حضور محمد جعفر کبیری معاون تعاون مقام عالی وزارت و فریدون همتی استاندار هرمزگان به امضاء رسید، شهرستان بستک بعنوان اولین تعاون شهر استان هرمزگان انتخاب شد.

به گزارش ایلنا از هرمزگان، محمد کبیری معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه امضای این تفاهم نامه بیان کرد: با توجه به تحریم‌هایی که به ملت ایران وارد شده، تعاونی‌ها با توجه به‌ظرفیتهای که دارند، توانستند با توسعه خدمات خود به تاب آوری جامعه کمک کنند.

وی افزود: تاکنون 5 تعاون شهر در سطح کشور انتخاب شده و  این موضوع را برای 31 استان نیز در نظر گرفتیم.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در تفاهم نامه همکاری مشترک بین امور تعاون وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی و استانداری هرمزگان که با حضور محمد جعفر کبیری معاون تعاون مقام عالی وزارت و فریدون همتی استاندار هرمزگان به امضاء رسید، شهرستان بستک بعنوان اولین تعاون شهر استان هرمزگان انتخاب شد. ​​

وی اظهارکرد: کمک به رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرستان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در شهرستان در قالب بخش تعاونی، ایجاد فضای مناسب برای توسعه کسب و کار وکارآفرینی و جذب ایده‌ها در راستای توسعه کسب و کارهای جدید با استفاده از ظرفیت طرحهای اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی، شناسایی مزیت‌های تعاون شهر و انعکاس آن جهت جذب سرمایه گذاران جدید در شهرستان بستک، افزایش فرصت های شغلی و توسعه شهرستان از طریق توانمندسازی، آموزشهای مهارتی و تجمیع سرمایه های خرد افراد شهرستان و توسعه سطح مشارکت اجتماعی و اقتصادی شهروندان شهرستان در کلیه فعالیت های مرتبط با توسعه، از اهداف این تفاهم نامه است.

وی گفت: ارتقاء حمایت ها و کمک به تشکیل و توسعه تعاونیهای تامین نیاز مرتبط با فعالیت های عمده اقتصادی شهرستان، کمک به ارتقای سطح دانش اعضاء، کارکنان، مدیران و بازرسان تعاونی ها از طریق برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی، کمک به برگزاری نمایشگاه توانمندیهای بخش تعاون شهرستان و عرضه محصولات آنها، استفاده از ظرفیت های مالی بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون، هدایت منابع طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی برای تشکیل تعاونیهای دارای توجیه فنی و اقتصادی با رویکرد آمایش سرزمینی و مزیت نسبی تعاون شهرِ بستک و طراحی و ساخت نماد(سنگی) تعاون شهر، کمک به افزایش همکاری لازم ما بین دستگاههای ذیربط شهرستانی(دستگاههای متولی صدور مجوز، آموزش فنی و حرفه ای و..) و پیگیری موضوع طرح"تعاون شهر" در شورای اداری شهرستان بستک از تعهدات وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی و استانداری هرمزگان است.

وی اضافه کرد: شناسایی خوشه‌های کسب و کار کمک به ایجاد تعاونی های تامین نیاز متشکل از تولید کنندگان و یا مشاغل مرتبط با هدف توسعه برند و صادرات و تامین نیازهای مشترک آنها، حمایت از هدایت و تخصیص اعتبارات و منابع مورد نیاز توسعه تعاونیها با استفاده از ظرفیت طرح های اشتغال فراگیر واشتغال روستایی و سایر طرح های اشتغالزایی استان،کمک به تشکیل و توسعه تعاونی توسعه و عمران شهرستان، ایجاد هماهنگی لازم جهت تشکیل تعاونی های بزرگ بویژه تعاونی سهامی عام و فراگیر ملی و کمک به برون سپاری فعالیت های دستگاههای ذیربط شهرستان هدف به تعاونی‌های بزرگ و توانمند شهرستان بویژه تعاونی توسعه و عمران شهرستانی از  جمله این تعهدات است.

این تفاهم‌نامه در شش ماده و یک تبصره و به مدت 3 سال بین وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی و استانداری هرمزگان به امضاء رسید.

 تعاون شهر، شهری است که شهروندان آن با مفهوم تعاون آشنا بوده و عمده فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و تعاملات آن در قالب تعاونی صورت می پذیرد و سطح مشارکت های اقتصادی و اجتماعی مردمی در آن شهر بالا می باشد. منظور از تعاون شهر، مجموعه کل شهرستان هدف (شامل شهر، بخش و روستاهای تابعه) است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز