خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

فعالیت گردشگری عشایر باید در جهت اشتغالزایی باشد

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۳۳۴

استاندار قزوین گفت: با وجود ظرفیت‌های بالا در زمینه گردشگری عشایر باید این حوزه فعال شده تا اشتغال و درآمد این قشر اصیل تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت‌الله جمالی پور روز چهارشنبه در دیدار با کرمعلی قندالی رئیس سازمان عشایر ایران اظهار کرد: با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌های مربوط به حوزه گردشگری عشایر در استان ایجاد شود،‌افزود: با تقویت بوم گردی عشایر ضمن حفظ فرهنگ و هویت غنی ایران زمین، می توان به اقتصاد کشور و استان نیز کمک کرد.

استاندار قزوین اظهار کرد: عشایر از سرمایه های بزرگ فرهنگی و اجتماعی کشور به شمار می روند که باید خدمات رسانی دستگاه ها به این قشر توسعه پیدا کند.

جمالی پور ادامه داد: گردشگران خارجی در جستجوی فرهنگ اصیل و غنی مردمان سرزمین هایی که به آنها سفر می کنند هستند، پس باید از این ظرفیت به منظور تقویت گردشگری عشایر و بهبود درآمد این قشر استفاده شود.

به گفته او، عشایر در حوزه تولید و همچنین فرهنگ نقش آفرینی می کنند که این قشر در این حوزه ها باید تقویت یابد و با قوت ادامه پیدا کند.

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: با توجه به مهاجرت بخشی از عشایر به حاشیه شهرها، به دلیل اتخاذ سیاست های غلط در گذشته و بی توجهی به ظرفیت عشایر بخشی از این قشر از تولیدکننده به مصرف کننده تبدیل شده و به دلیل این تغییر رویکرد مشکلات زیادی برای جامعه ایجاد شده است.

جمالی پور عنوان کرد: این در حالی است که عشایر به عنوان افرادی سخت کوش، ساده و بی آلایش به شمار می روند و با کمترین توقع و هزینه در خدمت تولید، اقتصاد و فرهنگ جامعه هستند.

این مقام عالی با اشاره به تشکیل سازمان عشایر ایران برای خدمات دهی به این قشر، گفت: در سال های اخیر اقدامات قابل توجهی برای هویت بخشی به عشایر و احیای نقش آنان در حوزه های فرهنگی و تولیدی انجام شده است که البته کافی نیست و باید ارتقا یابد.

وی یادآور شد: خدمات دولت به حفظ اصالت و هویت عشایر کمک می کند و ما وظیفه داریم تا به این قشر خدمات ارائه دهیم.

در استان قزوین تا کنون 2300 خانوار عشایری شناسایی شده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز