خبرگزاری کار ایران

به منظور رونق اشتغال انجام می شود؛

تدوین سند گردشگری عشایر برای افزایش درآمد

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۳۳۲

رئیس سازمان عشایر ایران گفت: در راستای رونق اشتغال و بهبود درآمد، سند گردشگری برای عشایر کشور تدوین و تهیه می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، کرمعلی قندالی روز چهارشنبه در دیدار با هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین، اظهار کرد: سند گردشگری عشایر با همکاری سازمان عشایر ایران و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با محوریت رونق در حوزه اشتغال، بهبود و افزایش درآمد این قشر تهیه وتدوین می‌شود.

رئیس سازمان عشایر ایران، جذب گردشگر را از دیگر اهداف تدوین سند گرشگری عشایر عنوان کرد.

قندالی بیان کرد: ۱.۸ درصد جمیعت کشور را عشایر تشکیل می‌دهند، با این وجود ۲۵ درصد تولید گوشت قرمز با ۲۸ درصد دام سبک و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور از سوی این قشر تولید می‌شود.

 این مسئول ادامه داد: برای ارائه تسهیلات به عشایر محدودیت وجود ندارد و امسال از منابع صندوق ملی ۴۰۰ میلیارد تومان برای کمک به زنجیره تولید به عشایر کشور پرداخت شده است.

وی با اشاره به تقویت تشکیلات و ساختار نیروی انسانی سازمان عشایر، گفت: امسال موفق شدیم برای برخی استان‌ها از جمله قزوین نیروی انسانی جذب کنیم.

رئیس سازمان عشایر ایران افزود: با تشکیل شورای عالی عشایر در دولت تدبیر و امید پس از ۱۰ سال در سال ۹۲، در این شورا طرح ارتقای خدمات بهداشتی عشایر مصوب شد و در کنار دیگر طرح‌ها منشا خدمات زیادی به جامعه عشایر شد.

قندالی خاطر نشان کرد: حفظ طبیعت و منابع طبیعی در نقاطی که عشایر ساکن هستند و رفت و آمد دارند به بهترین شکل حفظ شده است و براساس آمار، حتی یک هکتار آتش سوزی در مراتع عشایری نداشته‌ایم و خود عشایر مراقب و حافظ طبیعت هستند.

به گفته او،عشایر دارای ریشه و فرهنگ اصیل و غنی چند هزار ساله هستند زمانی به ما در حوزه‌های طبیعی و حتی دیگر حوزه‌ها خسارت وارد شد که سعی کردیم همه این موضوع را به دست فراموشی بسپاریم.

این مسئول یادآور شد:عرصه‌های وسیعی در حوزه گیاهان دارویی وجود دارد که تلاش می کنیم برای تقویت این حوزه از ظرفیت عشایر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده منشا خدمات زیادی به عشایر شده است، افزود: امسال از محل صندوق توسعه ملی نیز ۱۸ میلیون یورو به حوزه عشایر اختصاص یافت که برای تامین آب این قشر اختصاص یافت.

رئیس سازمان عشایر ایران تاکید کرد: شورای عشایر استان‌ها مصوب شورای عالی انقلاب است و باید این شورا در استان‌ها از جمله قزوین فعال باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز