خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خراسان شمالی گزارش می‌دهد؛

محروم ماندن 21 درصد مردم از بسته حمایتی دولت/ مردم: یارانه می‌گیریم ولی کمک معیشتی نه/ یک مسئول: احتمال نقص اطلاعات بانکی خانوارها

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۲۵۶

در حالی که 79 درصد از مردم در استان خراسان شمالی مشمول اجرای طرح معیشتی شده اند، هنوز این بسته حمایتی به برخی از مردم و حتی دهک‌های پایین و بازنشسته این استان پرداخت نشده و این امر اعتراضاتی را به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طرح حمایت معیشتی خانوارها از حدود 2 هفته گذشته با افزایش قیمت بنزین در دستورکار دولت قرار گرفت و مقرر شد بسته حمایتی در ابتدای هر ماه در قالب کمک‌های نقدی در سه مرحله به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

این در حالی است که در استان خراسان شمالی برخی از خانوارها مشمول این طرح قرار نگرفتند و کمک‌های نقدی دولت به حساب‌شان واریز نشده و این امر اعتراضاتی را در پی داشته چرا که علت واریز نشدن این بسته معیشتی برای این افراد مشخص نیست.

در همین حال وزارت رفاه در اطلاعیه ای اعلام کرد: خانوارهایی که مشمول طرح حمایت معیشتی قرار نگرفتند و خود را مشمول دریافت آن می دانند با شماره گیری #6369* تقاضای خود را اعلام کنند.

اما براساس گفته برخی از افراد این سامانه در ساعات اولیه قطع و به دلیل ترافیک بالای تماس‌ها با اختلال مواجه بود و بسیاری از افراد نتوانستند درخواست خود را در سامانه ثبت کنند.

یکی از بازنشستگان کشوری در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: بازنشستگان از اقشار متوسط و پایین جامعه هستند اما برخی مانند بنده بسته حمایتی را دریافت نکرده ایم.

وی می افزاید: با وجود اعلام کد دستوری #6369* برای شهروندانی که بسته حمایتی واریز نشده در ساعات اولیه با وارد کردن مکرر این کد دائم با خطا از سوی سیستم مواجه بودیم.

آریامنش یکی از شهروندان بجنوردی که اعلام می‌کرد همه ماهه مبالغ یارانه‌ام به طور مرتب واریز می شود و شماره حساب یارانه ام مشخص است اما بسته حمایت معیشتی به حسابم واریز نشده است.

وی می افزاید: بانک احتمال اشتباه بودن شماره حساب را دلیل عدم واریزی می داند؟!

منصوری که خود را جزو دهک‌های پایین می داند، اظهار می کند: بسته حمایتی معیشتی برایم واریز نشده است و از این برایم جای سئوال دارد چرا که جزو اقشار کم درآمد هستم .

وی اظهار می دارد: به گفته دولتمردان از اهداف سهمیه بندی بنزین حمایت از خانوارهای ضعیف و بالا بردن سطح زندگی آنها است ولی اکنون واریز نشدن بسته حمایتی به معنای احجاف به حق ما است.

دراین رابطه به سراغ حسن نوری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی می رویم تا ابهامات موجود در این زمینه را با او درمیان بگذاریم. وی در این خصوص می گوید: مرحله آخر بسته حمایتی معیشتی شنبه شب به حساب واجدین شرایط واریز شد .

وی با بیان اینکه در استان بیش از 721 هزار نفر در ماه نیز یارانه نقدی دریافت می‌کنند، می افزاید: از این تعداد در حال حاضر 225 هزار و 114 هزار خانوار شهری و روستایی در خراسان شمالی بسته کمک معیشتی دولت را دریافت کردند.

وی ادامه داد: 79 درصد از مجموع خانوارهای یارانه بگیر استان مشمول دریافت کمک حمایت معیشتی دولت قرار گرفتند .

نوری در رابطه بسته حمایتی معیشتی خانوارها ادامه می دهد: این اداره کل از همان ساعات اولیه مرحله آخر واریز آماده پاسخگویی به سئوالات مردم و افرادی که واریزی نداشتند، بوده است.

وی می‌گوید: افرادی که مشمول دریافت این بسته حمایتی قرار نگرفتند و خود را مشمول این طرح می دانند می توانند با شماره‌گیری کد دستوری #6369* درخواست خود را اعلام کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از جمله دلایل واریز نشدن بسته حمایت معیشتی برخی از افراد را کامل نبودن اطلاعات بانک اطلاعاتی خانوارها اعلام می کند و اظهار می‌دارد: بعد از 48 ساعت کد رهگیری برای افرادی که کد دستوری را وارد کردند ارسال و نتیجه نهایی آن ظرف یک ماه آینده اعلام خواهد شد.

وی می افزاید: در صورتی که خانواری جامانده از بسته حمایت معیشتی در روند اعتراض مشمول تلقی شود این کمک معیشتی محفوظ است و ظرف ماه آینده به طور کامل واریز خواهد شد.

نوری متذکر می شود: افراد نیازی به مراجعه حضوری به ادارات و فرمانداری‌ها ندارند و فقط با کد دستوری اعلام شده می‌توانند اعتراض خود را اعلام کنند.

وی به این نکته نیز اشاره می‌کند که شهروندان تا اطلاع ثانویه به هرگونه پیامک از هر سامانه‌ای توجه نکنند چون احتمال سوء استفاده برخی افراد سودجو در این زمینه وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز