خبرگزاری کار ایران

انتظار مهدی به ایلنا خبرداد:

فوت ۳ نفر در آذربایجان غربی براثر بیماری آنفولانزا

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۲۵۲

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از فوت ۳ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزا در استان خبر داد.

رسول انتظار مهدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن تایید این مطلب، اظهار داشت: 3 نفر در استان آذربایجان غربی براثر آنفولانزا جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه بیماری آنفلوانزا سالیانه موجب ابتلای ۱۵ تا ۲۰ درصد جمعیت عمومی استان و کشور می‌شود، افزود: در منطقه مدیترانه شرقی از جمله کشور ما این بیماری ۴ تا ۶ هفته زودتر شروع شده و افزایش یافته است و متاسفانه در استان تاکنون ۳ نفر بدین علت فوت شده اند.
 
انتظار مهدی عنوان کرد: علایم بیماری آنفلوانزا با سرماخوردگی شباهت داشته، ولی تفاوت‌هایی دارد از جمله اینکه آنفلوانزا بصورت حاد شروع می‌شود، ولی سرماخوردگی تدریجی است. در آنفلوانزا سرفه، درد عضلانی و خستگی مفرط بسیار بیشتر از سرماخوردگی است.
 
 انتظار مهدی افزود: لازم است فرد خودمراقبتی انجام دهد یعنی هم مایعات بیشتری مصرف کند و هم استراحت کند. البته خودمراقبتی با خوددرمانی متفاوت است و از خوددرمانی باید اجتناب کرده و به پزشک مراجعه کنند و در صورتیکه پزشک نیاز به بستری شدن برای بیمار را دانست بیمار باید تمکین کند.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در ادامه گفت: با رعایت برخی اصول ساده بهداشتی مانند رعایت بهداشت فردی، شست و شوی مرتب دستها، خودداری از دست دادن و روبوسی کردن و دفع بهداشتی دستمال‌های استفاده شده می‌توان از این بیماری پیشگیری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز