خبرگزاری کار ایران

نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها :

هنوز پس از 9 ماه کف کارون را لایروبی نکردند/ بعید نیست باز هم شاهد سیلاب در خوزستان باشیم

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۱۶۵

نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها مشکلات خوزستان را در مواجهه با بارندگی های سیل آسا تشریح کرد.

سیدمحسن موسوی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: با توجه به موج جدید بارندگی‌ها در استان خوزستان و همچنین مناطق بالا دست در روزهای آینده شرایط مطلوبی برای این استان پیش بینی نمی شود.

موسوی زاده با اشاره به بی تدبیری مسئولان در لایروبی کف رودخانه کارون، افزود: بعد از سیل ویرانگر ابتدای امسال تاکنون نه کف رودخانه کارون لایروبی شده و نه سیل بند جدیدی در کناره های این رودخانه ایجاد شده است.

نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها عنوان کرد: حتی سیل بندهایی که توسط مردم برای سیلاب اوایل امسال ایجاد شده بود را به دلیل نمای نازیبایی که به شهرها داده بود برداشتند اما سیل بندهای ایجاد شده در بیرون شهر در کنار رودخانه‌ها هنوز پابرجا هستند.

وی ادامه داد: لایروبی رودخانه کارون کار بسیار دشواری است به طور مثال ماه‌ها است با ماشین آلات مکانیکی با یک لایه رسوبی داخل آب درگیر هستند و هنوز مقدار کمی از آن برداشت شده است که این تنها یک نقطه از شهر است در حالی که در طول مسیر رودخانه رسوبات کف کارون مانند جزیره سر از آب برون زده اند.

موسوی زاده گفت: با مقداری بارندگی و افزایش دبی آب رودخانه بعید نیست باز هم شاهد سیلاب در مناطق مختلف خوزستان خواهیم بود که باعث نابودی خانه و مزارع کشاورزی مردم خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز