خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر بهداشت؛

طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" در قزوین افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۷۰۵

صبح امروز طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" در شهر محمدیه استان قزوین با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" امروز در شهر محمدیه استان قزوین با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت،  درمان و آموزش پزشکی، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین، داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و  منوچهر رئیس دانشگاه علوم پزشکی در محل دارالقرآن محمدیه با هدف ارتقای سلامت، پیشگیری و مراقبت از عوامل پر خطر و بیماری‌ها افتتاح شد.

وزیر بهداشت در این مراسم بازتوانی و توانبخشی بیماران حاد و مزمن برای عملیاتی کردن مراقبت در نظام سلامت را از دیگر برنامه‌های این طرح عنوان کرد.

مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در این مراسم گفت: اجرای طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" باعث کاهش بیماری و نیاز به دارو و درمان در جامعه می شود.

مهرام، اجرای این طرح در دل خانواده‌ها و ارتقا سطح سواد سلامت منتج به تغییر رفتار مردم را از مزایای این طرح دانست.

 همزمان با استان قزوین این طرح  در سمنان و کاشان نیز به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، یکی از اعضای خانواده در ۳ حوزه بهداشت و پیگیری، درمان‌های اولیه و حوزه بازتوانی آموزش می‌بیند و کار‌های اولیه را در خانه انجام می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز