خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استانی؛

رویداد اختتامیه هفته جهانی کارآفرینی در مشهد برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۵۶۵

رویداد اختتامیه هفته جهانی کارآفرینی در مشهد با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدامین بابایی معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در این مراسم که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و برخی کارآفرینان استان در کافه کارآفرینی مشهد برگزار شد ، گفت: طی مذاکره با دانشگاه تهران، اولین دانشکده کارآفرینی در منطقه خاورمیانه با همکاری دانشگاه کارآفرینی راه اندازی کردیم.

وی افزود: در آن مقطع به دلیل عمده مشکلی که برای کارآفرینان وجود داشت، مجوز صدور مراکز مشاوره ، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی در دستور کار قرار گرفت و از سال 90 این مجوزها صادر شد.

بابایی گفت: با توجه به رشد بحث کارآفرینی در کشور ، در درون دستگاه های دولتی نیز این امر احساس شد که باید توجه ویژه ای به کارآفرینی صورت گیرد و به همین منظور در وزارت کار نیز معاونت اشتغال سابق به اشتغال و کارآفرینی تبدیل شد و قرار بر این شد مباحث کارآفرینی را بیشتر مدنظر قرار دهد.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: به همین دلیل برخوردها با کارآفرینان بهتر شد و از جوانان صاحب ایده با صدور مجوزهای شتاب دهنده حمایت شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته تعداد 13 شتاب دهنده تخصصی در شهر مشهد مجوز گرفته اند و امسال در هفته کارآفرینی بیش از 50 برند حامی این همایش بودند و هیچکدام از این حامیان هیچ هزینه ای به اداره کار استان پرداخت نکرده اند که در مدت یک هفته بالغ بر 150 رویداد را برگزار کردند.

رئیس کانون کارآفرینان استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت:جوانان کارآفرین امید جامعه هستند و باید آینده کشور را بسازند و همچنین نیاز کار و کارآفرینی را برطرف کنند.

محمد حسین روشنک ادامه داد: استان خراسان رضوی تنها استانی است که مقر سه اتاق مشترک ایران و کشورهای دیگر است و استان های دیگر این امتیاز را ندارند.

وی با انتقاد از عملکرد برخی از مدیران شهری گفت: شهرداری مشهد نیاز به خانه تکانی بسیار جدی دارد، شهر مشهد با وجود داشتن شهردار دلسوز و مردمی که اخیرا گرفتار جریان خاصی شده و ما نیز کمک خواهیم کرد تا این دوره را با موفقیت طی کند، اما از مجموعه شهرداری رضایت نداریم.

علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز ضمن تقدیر از برگزار کنندگان رویداد هفته کارآفرینی در خراسان رضوی گفت:باید همه ما در عمل از کارآفرینان حمایت کنیم و کارآفرینی را عبادت بدانیم.

وی افزود: اگر همه به این جمع بندی برسیم که کارآفرینی یک نوع عبادت است و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنیم و جایگاه با ارزش کارآفرینی را درک کنیم حتما متقاوت عمل می کنیم و اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

رسولیان گفت: متاسفانه مسئولان ما نتوانسته اند فرآیندهای کارآفرینی را تسهیل کنند و باید اعتراف کرد که بروکراسی کارآفرینی در کشور ما بسیار زیاد و پیچیده است که نیازمند اصلاح جدی است و باید به این سمت پیش رویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در خصوص اقدامات انجام شده در راستای تسهیل فرآیندهای کارآفرینی گفت: در خراسان رضوی اقداماتی انجام شده که امیدواریم منجر به بهبود وضعیت کارآفرینان ، تسهیل فرآیندها و حمایت از کارآفرینان شود.

وی ادامه داد: مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی استاندار در همین راستا عمل خواهد کرد که دستگاه های مختلف اجرایی از جمله ائمه جمعه و روسای دادگستری شهرستان ها از این طرح حمایت جدی کردند و تعهد کردیم که از کارآفرینان حمایت کنیم و البته معنی اصلی معین اقتصادی همین حمایت است.

رسولیان در خصوص میزان مشارکت کارآفرینان در مثلث توسعه اقتصادی تصریح کرد: تاکنون 120 کارآفرین و شرکت که بالغ بر 92 درصد آن ها از بخش خصوصی هستند این کار را شروع کرده اند، در ابتدا هیچکس این اعتقاد را نداشت که در استان خراسان رضوی 120 شرکت به عنوان معین اقتصادی فعالیت کنند و محور توسعه روستاها را قبول کنند اما خوشبختانه افراد زیادی اعلام آمادگی کردند و هنوز متقاضیان زیادی برای فعالیت در راستای مثلث توسعه اقتصادی وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداریافزود:یکی دیگر از اقدامات استاندار در حمایت از سرمایه گذاران، انعقاد تفاهمنامه با امضای فرماندار ، امام جمعه شهرستان، نماینده مردم شهرستان در مجلس و رئیس دادگستری با سرمایه گذار است.

وی ادامه داد: تاکنون 1125 تفاهمنامه سرمایه گذاری به ارزش 128 هزار میلیارد تومان با این رویکرد در استان به امضا رسیده که این کار و حمایت همه جانبه از سرمایه گذار در کشور بی نظیر بوده است که قطعا این آمار افزایش خواهد یافت.

رسولیان در خصوص مشکلات سرمایه گذاری خراسان رضوی نیز گفت:یکی از مشکلات سرمایه گذاران بحث تامین مالی است، در استان بالغ بر 120 هزار میلیارد تومان منابع بانکی وجود دارد و کل نیاز برای پرداخت تفاهمنامه های سرمایه گذاری کمتر از 70 هزار میلیارد تومان است.

رسولیان گفت:در همین راستا کمیته تامین مالی تشکیل شده و هرکدام از این سرمایه گذاران اگر نتوانند از مسیرهای متداول تامین مالی کنند در این کمیته از طریق فرمانداری ثبت نام کرده در صورت تایید نماینده بانک، تسهیلات به سرمایه گذار تعلق خواهد گرفت.

وی در پایان گفت:تاکنون 30 فرآیند اخذ مجوز شناسایی شده که بسیار سخت و دشوار  و باعث آزار کارآفرینان بوده که از این تعداد 8 مورد با حمایت ارکان حاکمیت اصلاح گردیده که باعث کاهش 50 درصدی زمان برای افراد خواهد شد.

گفتنی است در پایان از خبرگزاری کار ایران (ایلنا) سرپرستی خراسان رضوی به عنوان رسانه فعال و پویا در حوزه کارآفرینی و اشتغال تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز