خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات گل‌کاری پاییزه در شهر بندرعباس

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۱۵۸

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس از آغاز کاشت بیش از 85 هزار نشاء گل اطلسی در سطح شهر بندرعباس خبر داد.

به گزارش ایلنا ، مصطفی خادم اظهار کرد: با هدف زیباسازی و طراوت محیط شهری، گل‌کاری پاییزه در سطح شهر آغاز شده است.

وی گفت: این عملیات در هفته‌های مختلف سال انجام می‌شود و هم اکنون نیز با مساعد شدن آب و هوا، فضای سبز سطح شهر با انواع نشاء گل‌های فصلی تولید شده در گلخانه سازمان، آراسته می‌شود.

خادم بیان کرد: در این عملیات، کاشت در فضای سبز شهر از جمله بلوارهای امام سجاد، طالقانی، غدیر، امام خمینی، میدان صادقیه، میدان انقلاب، میدان دانشگاه کاشت صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تا پایان پاییز امسال بیش از 85 هزار نشاء اطلسی f1 در سطح شهر بندرعباس کاشته می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: علاوه بر این، تاکنون 46 هزار نشاء آهار و ۳۵۰۰ نشاء جعفری در بخش‌های مختلف شهر کاشته شده است.

خادم تصریح کرد: کاشت گل فصلی به شیوه بذر در بوستان‌های الزهرا، لاله، گل‌ها، شب، پیامبر اعظم، بلوار قائم، هرمز و بوستان‌های ساحلی کاشت شده است.

وی انواع گلهای فصلی کاشت شده در سطح محدوده را شامل اطلسی، جعفری و آهار عنوان کرد.

خادم عنوان کرد: گل‌کاری‌های انجام شده در قالب فرش گل، کاشت قطعات به صورت تکه‌کاری، ترکیب با چمن و غیره انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حفظ و نگهداری و مراقبت از درختان و گلها و فضای سبز علاوه بر نیروهای فضای سبز شهرداری، نیازمند مشارکت و همکاری شهروندان است.

 سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس از شهروندان شهر بندرعباس تقاضا کرد، با توجه به ضرورت فواید فضای سبز و اثربخشی آن در زیبایی چهره و منظر شهری و تاثیرات مثبتی که گل ها در روحیه شهروندان دارد، در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند و در نگهداری این فضاها با سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس همکاری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز