خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار قزوین:

طرح پردیس جهت رونق تولید و اشتغال روستا‌ها اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۱۴۰

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: اجرای طرح پردیس در استان قزوین به منظور رواج تولید و اشتغال مناطق روستایی تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فرخ زاد در نشست سرمایه‌گذاری روستا‌های استان قزوین اظهار کرد: طرح پردیس برای رونق تولید و اشتغال مناطق روستایی تدوین شده که می‌تواند ایده بسیار خوبی است برای موفقیت در بافت روستا‌یی استان باشد و همچنین این طرح باید در حوزه تولید و فروش متمرکز شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود: برنامه های ویژه ای با هدف توانمندسازی روستائیان در قزوین انجام شده است، اما جای کار تشکیلاتی و سازمانی در حوزه اشتغال روستا‌ها همواره مورد غفلت بوده و اکنون با پردیس روستایی می‌توان اهداف مورد نظر را عملی کرد.

فرخ زاد یادآور شد: میلیارد‌ها تومان تسهیلات بهین یاب و روستایی برای اشتغال در قزوین پرداخت شده است. اما با وجود اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال و تولید، در اشتغال روستایی چندان موفق نبوده و متاسفانه بیشتر اعتبارات در این حوزه به هدر رفته است.

به گفته وی، شروع کار در حوزه پردیس روستایی متمرکز است و اگر بتوانیم کار متمرکزی را روی 3 تا 4 نقطه روستایی پیگیری کنیم، قطعا از پراکنده کاری در نقاط مختلف جلوگیری شده و زودتر به نتیجه می‌رسیم، زیرا این طرح با تمرکز روی اقتصاد روستایی باعث می‌شود تا تولید و اشتغال در این مناطق ساماندهی شود.

این مسئول بیان کرد: هم اکنون بدون وجود پردیس، هر خانه روستایی در اردلان شهرستان آوج به یک واحد تولیدی تبدیل شده و خیلی از روستائیان تمایل دارند سرمایه خود را در روستا‌یی که ساکن هستند هزینه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با اشاره به تسهیلات لازم برای اجرای طرح پردیس خاطرنشان کرد: تعاونی‌های روستایی ظرفیت بالایی دارند و می‌توان از ظرفیت بنیاد مسکن، منابع طبیعی و امور اراضی استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز