خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد مسکن آذربایجان شرقی خبر داد:

آغاز پرداخت تسهیلات بازسازی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی از امروز

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۱۳۸

رئیس بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: خانوار‌های روستایی آذربایجان که در زلزله اخیر خسارت دیدند از امروز برای دریافت وام به ستاد بنیاد مسکن مراجعه کنند.

به گزارش ایلنا، علیرضا تابش گفت: خانوار‌های روستایی آذربایجان شرقی که در زلزله اخیر دچار خسارت شده‌اند، از امروز می‌توانند، برای دریافت وام بازسازی به نماینده بانک‌های عامل در شهر سراب و روستای صومعه علیای میانه در ستاد بنیاد مسکن مراجعه کنند.

تابش افزود: دولت ۲۱۷ میلیارد تومان وام بانکی و ۱۱۱ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض بانکی را مصوب کرده که به تائید بانک مرکزی رسیده و دستورات لازم به ۵ بانک عامل ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: وام مسکن روستایی تا سقف ۴۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد، با دوره باز پرداخت ۱۵ ساله با وثیقه‌ها و سفته‌های زنجیره‌ای خواهد بود و وام‌های تعمیری، معیشتی و واحد‌های دام روستایی نیز بصورت جعاله با سود ۴ درصد و با بازپرداخت ۷ ساله است.

رئیس‌بنیاد مسکن با بیان اینکه مجموعا در مناطق زلزله زده میانه و سراب، ۳ هزار واحد اسکان روستایی و ۲ هزار واحد دامی مشمول دریافت این وام‌ها هستند، گفت: تنوع وام‌های در نظر گرفته شده برای ساخت و تامین معیشت هر واحد مسکونی روستایی، ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

تابش از پایان اسکان موقت روستاییان در مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: هم اکنون هزار و ۴۰ خانوار از کمک هزینه ۱۰ میلیون تومانی اجاره مسکن استفاده کرده اند، ۲۳۳ خانوار از اتاقک‌های ۱۲ متری و ۶۰ خانوار برای اسکان موقت خود از کانکس استفاده می‌کنند و کمک هزینه لازم برای اجاره بها برای یک هزار و ۶۶۷ خانوار نیز تا پایان هفته واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه مصالح لازم برای ساخت خانه‌های روستایی و واحد‌های دامی در منطقه تامین شده است گفت: ۴۰ هزار تن حواله فولاد آن هم ۱۰ درصد پایین‌تر از قیمت بورس روز و همچنین سیمان مورد نیاز تامین است و پیش بینی می‌شود کار ساخت ۳ هزار واحد مسکونی تا تیر ماه سال آینده تمام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز