خبرگزاری کار ایران

شهردار بندر عباس:

سرمایه‌های انسانی و اجتماعی مهمترین مزیت بندرعباس/ شهر خلاق به تنهایی هدف ما نیست/ به دنبال پایداری شهر هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۸۷۶

شهردار بندرعباس از سرمایه‌های انسانی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان مهمترین مزیت‌های این شهر یاد کرد.

به گزارش ایلنا از هرمزگان،عباس امینی‌زاده در یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر که با حضور مدیرکل و معاونان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برگزار شد، اظهار کرد: حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان طی یک سال اخیر شاهد تحولات خوبی بوده است.

وی افزود: هر چه بیشتر بتوانیم از منابع ملی در راستای تقویت ظرفیت‌های استان کمک بگیریم، شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.

شهردار بندرعباس ادامه داد: همکاری بسیار خوب و نزدیکی بین شهرداری و میراث فرهنگی بر قرار است و آمادگی داریم اقدامات مشترک را افزایش دهیم.

امینی‌زاده گفت: یکی از مصادیق خوب همکاری ما با میراث فرهنگی در ثبت بندرعباس به عنوان عضو جدید شبکه جهانی شهرهای خلاق بوده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: شهرهای مختلف دنیا به دنبال این هستند که سطح زندگی و رضایتمندی شهروندان را افزایش داده تا از این طریق بتوان ماندگاری شهروندان را تضمین کنند.

وی با اظهار اینکه پایداری زندگی شهری به معنی ماندگاری و استواری زندگی در یک شهر است، بیان کرد: شهرهای گردشگرپذیر دنیا، جاذبه‌های گردشگری شاخص خود را تقویت کرده و به تبلیغات آن می‌پردازند، در حالی که ممکن است مشکلات متعددی نیز در همان شهرها داشته باشد.

وی از قرار گرفتن بندرعباس در کنار سواحل خلیج فارس به عنوان یک مزیت غیر قابل انکار یاد کرد و افزود: از این مزیت مهمتر، قابلیت‌های انسانی، اجتماعی و فرهنگی شهر است که باید مد نظر قرار بگیرد.

شهردار بندرعباس تاکید کرد: پذیرفته شدن بندرعباس به عنوان عضو جدید شبکه جهانی شهرهای خلاق صرفا حاصل تلاش امروز نیست، بلکه داشته‌های دیرینه و کنونی ما باعث این ثبت شده است.

امینی‌زاده ادامه داد: باید از قابلیت‌های مردم، بزرگان، هنرمندان و حتی مدیران در دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی استفاده کرده و از این مسئله به عنوان یک فرصت در راستای انجام کار مشارکتی و ایجاد بستر فعالیت خوب فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد.

شهردار بندرعباس بیان کرد: شهر خلاق به تنهایی برای ما یک هدف نیست و گرفتن این عنوان به منظور کسب یک ابزار جدید و بین‌المللی در راستای توسعه شهر است و باید از این طریق به زندگی مردم و روند توسعه شهر کمک کنیم.

وی در انتها نیز از همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دانشگاه هرمزگان، اداره کل فنی و حرفه‌ای و سایر دستگاههای همکاری کننده در این حوزه قدردانی کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز