خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد:

دستگیری ۹ متهم بزرگترین شبکه پولشویی کشور در گلستان

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۶۴۵

رئیس کل دادگستری گلستان از دستگیری ۹ متهم اصلی بزرگترین شبکه پولشویی کشور در این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، هادی هاشمیان با اشاره به شناسایی و انهدام بزرگترین باند و شبکه پولشویی کشور در استان گلستان اظهار داشت: در مدت 6 سال فعالیت این شبکه پولشویی، تراکنش مالی این باند حدود 30 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: این باند 3 سرشبکه اصلی و 6 همدست اصلی داشتند که همه این افراد دستگیر شدند. علاوه براین بررسی‌ها نشان می‌دهد 300 نفر عضو فعال این باند در سه استان گلستان، تهران و سمنان بودند.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: معاملات املاک، مستقلات، سهام‌های بورسی و غیربورسی، شمش، ارزش، سکه، خروج پول از کشور و سرمایه‌گذاری در کشورهای همسایه از اقدامات این باند بوده است.

وی گفت: ارزیابی اولیه‌ املاک متهمان تاکنون یک‌هزار میلیارد تومان برآورد شده و همچنین 40 شرکت خدماتی، تولیدی و تجاری نیز از متهمان شناسایی شده است.

هاشمیان ادامه داد: بیش از 100 خودروی سبک و سنگین این شبکه پولشویی و ده‌ها کیلوگرم شمش طلا که تاکنون 20 کیلوگرم شناسایی و کشف شده است، از دیگر موارد این پرونده است.

وی گفت: کلاهبرداران با افتتاح صدها حساب بانکی به نام‌های واهی، سودهای کلان به جیب زده‌اند. علاوه براین متهمان برای پولشویی و فرار مالیاتی هیچگونه اموالی به نام خود نداشتند و همه املاک و اموال به نام افراد دیگر است اما با وکالت‌نامه‌ها و اقرارنامه‌هایی که از این افراد می‌گرفتند، در عمل همه سودها به جیب آنان می‌رفت.

رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: بررسی‌های بیشتر درباره این پرونده و شناسایی اموال متهمان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز