خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

کشت جو در ۳۶ هزار هکتار از اراضی قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۶۱۷

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از کشت جو در۳۶ هزار و ۲۳۳ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، تورج بنیادی روز یکشنبه با اعلام خبر فوق گفت: در سال زراعی جاری ۳۶ هزار و ۲۳۳ هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین زیر کشت محصول جو رفته است.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: این میزان سطح از اراضی کشاورزی که  جو در آن کشت شده، ۲۹ هزار و ۴۳۳ هکتار جو کشت آبی و ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار هم کشت دیم است.

بنیادی اعلام کرد: بر اساس برنامه ابلاغی کشت؛ پیش‌بینی می‌شود  امسال بالغ بر ۱۳۰ هزار تن جو از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

به گفته او، مهم‌ترین ارقام کشت این محصول را  بهمن، آبیدر، سهند، جلگه، نانیوس و مهتاب است.

این مسئول اظهار کرد: همچنین در سال زراعی گذشته  ۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به زیر کشت جو رفته بود که از این میزان ۲۴ هزار هکتار کشت آبی و مابقی  کشت دیم بود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: با  توجه به نیاز مبرم واحدهای دامی به جو و وابستگی این بخش از صنعت کشاورزی، به محصول جو تقریباً تمامی محصول تولید شده در اراضی استان به عنوان خوراک دام توسط واحدهای دامی خریداری می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز