خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان شهری صورت گرفت؛

برگزاری جشن کتاب بربال سیمرغ در شهرستان نیشابور

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۵۱۰

جشن کتاب بربال سیمرغ در شهرستان نیشابور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، فرماندار شهرستان نیشابور در مراسم جشن کتاب بربال سیمرغ گفت: کتاب به عنوان چراغی همیشه فروزان، راه رسیدن به دانش، معرفت و اندیشه را روشن کرده است و انتقال دانایی و آگاهی، بالندگی و شکوفایی را در پی دارد.

سعید شیبانی افزود: این میراث گران بها ارتباطی ناگسستنی میان گذشته و حال را نیز برقرار می سازد و این آگاهی و شکوفایی و ارتباط همان حال خوش ناشی از خواندن کتاب است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در آیین جشن کتاب سیمرغ گفت: در تاریخ نیشابور دیده می شود که این شهر پس از حمله مغولان یا دیگر حوادث تاریخی همیشه توانسته است از گزند حوادث سربلند بیرون بیاید و این گذشته ارزشمند باعث افتخار ماست.

حمید گرمابی افزود: هرچند ما به گذشته خود بسیار افتخار می کنیم اما متأسفانه کمتر از گذشته خود استفاده کرده ایم و باید نیشابور را به گونه ای توسعه داد که درخور نام نیشابور باشد و امید داریم در آینده با صرف هزینه و تلاش بیشتر بتوان در خور نام نیشابور کار و فعالیت کرد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابور گفت: در سال جاری فعالیت های مهمی در اداره کتابخانه های این شهرستان صورت گرفت که کلنگ زنی کتابخانه مرکزی در بوستان ارغوان و کتابخانه خیر ساز فهیمه زینلی در غرب شهرستان نیشابور از اهم این فعالیت هاست. 

محمدرضا مقدم پاشا با ابراز امیدواری افزود: هرچه سریع‌تر دو کتابخانه با نگاه ویژه خیرین، مردم فرهنگ دوست، نمایندگان مجلس و مسئولان شهرستان به بهره برداری برسد.

وی اظهار داشت: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، خوانش کتاب و نشست های کتابخوان از فعالیت‌های ترویجی کتابخانه های عمومی است. 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیشابور اعلام کرد: از تمامی سازمان‌های مردم نهاد، معلمان، خیرین حوزه کتاب و کتابخانه سازی، دوستداران کتاب و اهالی فرهنگ که در برگزاری این برنامه ها کتابداران را یاری کردند تشکر و قدردانی می‌کنم و برگزاری این آیین نیز به منظور ارج نهادن‌های تلاش‌های این بزرگواران است.

در پایان این مراسم که در محل سالن جهاد دانشگاهی نیشابور برگزار شد از کتابخوانان برتر، فرهنگیان و مدیران آموزش و پرورش، واقفان کتاب، خیرین کتابخانه ساز و مروجان برنامه های کتاب و کتابخوانی تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز