خبرگزاری کار ایران

خدادادی به ایلنا خبر داد:

بیش از 5 تن زعفران خشک در تایباد خریداری شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۵۰۶

رئیس اداره تعاون روستایی تایباد گفت: طرح خرید تضمینی زعفران از 12 آبان ماه جاری همزمان با سراسر استان در این شهرستان آغاز و تاکنون بیش از پنج تن زعفران خشک از زعفرانکاران خریداری شده است.

باقر خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: این طرح تا پایان آذرماه ادامه دارد و در این مدت روزانه بالغ بر ۵۰۰ کیلوگرم زعفران خشک در این شهرستان خریداری شده است.

وی افزود: طبق دستور العمل خرید زعفران در چهار گرید شامل زعفران سوپر نگین ۱۰۵ میلیون ریال، نگین ۹۵ میلیون ریال، پوشال مرغوب ۹۰ میلیون ریال و زعفران پوشال ۸۲ میلیون ریال تعیین که پس از انجام آزمایش‌های مربوطه از کشاورز خریداری می‌شود.

خدادادی این اقدام را در راستای حمایت از کشاورزان اعلام و بیان کرد: با این اقدام رضایتمندی زعفرانکاران ارتقا یافته و خرید زعفران نیز با 30 درصد افزایش همراه است. همچنین به دلیل مراجعات بالای کشاورزان مرکز خرید تضمینی باخرز از تایباد جدا شده و به صورت مستقل عمل می‌کند.

وی مطرح کرد: سال گذشته هفت تن زعفران خشک از کشاورزان خریداری شد و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۰ تن از این محصول از زعفرانکاران این شهرستان خریداری شود.

تایباد ۶ هزار و ۸۵۰ هکتار سطح زیرکشت زعفران دارد و سالانه بیش از ۲۰ تن زعفران در این شهرستان تولید می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز