خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

وجود ۳۰۰۰ کلاس درس تخریبی در هرمزگان/ بیش از ۲۰۰ مدرسه استان فاقد آب و برق است

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۴۵۰

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به وجود ۳۰۰۰ کلاس درس تخریبی در هرمزگان، گفت: حدود ۶۹ هزار دانش آموز این استان در مدارس تخریبی و غیراستاندارد مشغول تحصیل هستند.

به گزارش ایلنا از هرمزگان، موسی دادی زاده سرخایی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان به ارائه گزارشی از وضعیت مدارس استان پرداخت و افزود: حدود ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در چهار هزار مدرسه استان هرمزگان در حال تحصیل هستند که از این تعداد، ۲۲۰ مدرسه صددردصد تخریبی و ۴۵۰ مدرسه نیز نیاز به مقاوم سازی دارد که اگر تا چهار سال آینده مقاوم سازی نشوند به تعداد مدارس تخریبی افزوده خواهد شد.

وی مجموع کلاس های مدارس تخریبی و غیراستاندارد هرمزگان را سه هزار کلاس درس اعلام کرد و افزود: در بازدیدهایی که از این کلاس ها داشته ایم سئوال اکثر والدین دانش آموزان این است که آیا خودتان حاضرید بچه هایتان در این مدارس درس بخوانند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با اذعان به اینکه هنگام بارش باران، رحمت الهی که موجب خوشحالی آحاد مردم می شود، ما نگران فرو ریختن سقف مدارس تخریبی بر سر دانش آموزان استان هستیم، عنوان کرد: بارندگی عید نوروز موجب تخریب سقف مدرسه ای در میناب شد و هر وقت که نیمه شب ها باران می بارد با روسای ادارات شهرستانی و آنها نیز با مدیران مدارس تماس می گیرند که آیا سقف مدرسه ای فرو نریخته است.

وی با اشاره به پایین بودن سرانه فضاهای آموزشی در بندرعباس به عنوان پایتخت تجارت و اقتصاد و حمل و نقل کشور، مناطق آزاد تجاری کیش و قشم و شهرستان بزرگ میناب، بیان کرد: شمار مدارس تخریبی در بندرعباس بالاست.

دادی زاده سرخایی به دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر نوار مرزی در هرمزگان، ۹۰۰ کیلومتر طول استان و ۱۴ جزیره اشاره و اظهار کرد: در تقسیم اعتبارات کشوری در حوزه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس باید نگاه ویژه ای به استان هرمزگان شود زیرا این استان از یک عقب ماندگی تاریخی در این حوزه رنج می برد اما متاسفانه در توزیع اعتبارات استان ما نسبت به استان های برخوردار سال به سال فقیرتر می شود.

وی تصریح کرد: با وجود فراوانی خیرین و شمار زیاد مدارس احداثی که در این حوزه هرمزگان در رده نخست کشوری قرار دارد اما از نظر برخورداری از فضاهای آموزشی در رده هجدهم کشور است.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه بیش از ۲۰۰ مدرسه در استان هرمزگان فاقد انشعاب آب و برق هستند، افزود: وقتی که مدرسه ای برق نداشته باشد به طور قطع و یقین نمی توانند از وسایل کمک آموزشی نیز استفاده کنند و از این رو حداقل انتظار ما از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، آب و برقدار کردن این مدارس است.

دادی زاده سرخایی با یادآوری اینکه سال گذشته ۱۰۰ مدرسه و از ابتدای امسال تاکنون نیز ۴۷ مدرسه استان از محل اعتبارات استانی آب و برقدار شده اند، گفت: خیرین، مدارس را ساخته اند اما به دلیل نبود ردیف جداگانه برای تجهیزات از جمله انشعاب آب و برق، نمی توان از این فضاها استفاده کرد.

وی در ادامه به گردش نخبگاه در مدیریت دستگاه ها اشاره و عنوان کرد: در دوران مدیرکلی مهندس نوید احمدی خدمات ارزنده ای از جمله شروع به کار ۱۰۰ مدرسه خیرساز، برق‌دار کردن ۱۴۷ مدرسه نوساز و .... را شاهد بودیم که امیدواریم این روند در دوران سرپرستی دکتر سید فخرالدین هاشمی نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز