خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سابق نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان:

۲۲۰ مدرسه هرمزگان در وضعیت خطرناک/ دو چالش جدی حوزه نوسازی مدارس استان

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۴۴۶

مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان گفت: ۶۰۷ مدرسه و سه هزار کلاس درس تخریبی در استان هرمزگان وجود دارد که ۲۲۰ مدرسه در وضعیت خطرناک قرار دارند.

به گزارش ایلنا از هرمزگان، نوید احمدی صبح امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان، افزود: بُعد مسافت، عمده چالش شهرستان بشاگرد است که راهکار آن نیز راه اندازی مدارس شبانه روزی است، برای احداث مدارس شبانه روزی بشاگرد طراحی های لازم صورت گرفته است.

وی چالش مدارس جزایر استان هرمزگان را خورندگی دانست و گفت: این آفت موجب کاهش عمر مدارس در سطح جزایر می شود.

احمدی اصرار خیرین بر احداث مدرسه در غرب استان از چالش های این منطقه برشمرد و اضافه کرد: چالش شهرستان حاجی آباد در شمال هرمزگان نیز همانند بشاگرد است.

۲۲۰ مدرسه هرمزگان در وضعیت خطرناک/ دو چالش جدی حوزه نوسازی مدارس استان

وی از وجود شمار زیاد پروژه های نیمه تمام خیرساز نیز به عنوان یکی دیگر از چالش ها در استان نام برد و بیان کرد: ۸۰ درصد از پروژه های خیرساز که فاقد ردیف اعتباری بودند را شناسایی و تامین اعتبار شد و بسیاری از آنها در حال حاضر به بهره برداری رسیده اند.

احمدی، زلزله خیز بودن هرمزگان و وقوع بارش های مخرب از دیگر آسیب های حوزه نوسازی مدارس ذکر کرد و گفت: سرانه آموزشی در هرمزگان را ۷/۵ متر مربع و نسبت به سرانه کشور خوب است، اما پراکندگی ناهمگون باعث شده وضعیت در برخی مناطق مانند بندرعباس و میناب مناسب نباشد.

وی از آسفالت ۲۰۰ هزار متر مربع از محوطه های مدارس و ۱۲۰ هزار متر مربع ایزوگام سقف مدارس استان به عنوان بخشی از اقدامات صورت گرفته نام برد و عنوان کرد: پروژه اوتیسم نیز آماده بهره برداری است که در سفر آینده رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد.

مدیرکل اسبق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان، پیگیری ادامه پروژه اردوگاه دانش آموزی جزیره هرمز، تهیه سند توسعه فضاهای آموزشی، طراحی شهر مدرسه در راستای کیفی سازی آموزشی را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: نوسازی وسایل نقلیه اداره کل و توزیع ۱۲ میلیارد ریال تجهیزات خریداری شده بین مدارس بخش دیگری از اقدامات است.

احمدی اضافه کرد: طی این مدت ۳۲۰ مدرسه شامل ۹۵۰ کلاس درس با زیربنای ۱۹۰ هزار متر مربع فضای آموزشی در استان هرمزگان ساخته شده است و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

وی در پایان به عدم مشارکت مناطق آزاد در مدرسه‌سازی اشاره کرد و گفت: تاکنون این دو منطقه به بحث مدرسه‌سازی ورود نکرده‌اند و ما در این دو منطقه با چالش مواجه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز