خبرگزاری کار ایران

معاون فنی سازمان نوسازی مدارس کشور خبرداد:

برگزاری نخستین همایش ملی مدرسه سبز در هرمزگان/ جشن جمع آوری مدارس خشت و گلی تا دو هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۴۳۸

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: نخستین همایش ملی مدرسه سبز در هرمزگان برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از هرمزگان، داریوش ورناصری در آیین تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان، از بحث « مدرسه سبز » به عنوان یکی از مهمترین سیاست های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نام برد و اظهار کرد: نخستین همایش ملی مدرسه سبز بهمن ماه امسال در بندرعباس برگزار خواهد شد.

وی، جایگزینی شیوه صنعتی به جای سنتی در ساخت و ساز مدارس و جمع آوری مدارس خشتی و گلی را از دیگر اولویت های سازمان نوسازی مدارس کشور ذکر کرد و افزود: ظرف دو هفته آینده، جشن جمع آوری مدارس خشت و گلی در کشور برگزار می شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تاکید بر اینکه تا دو هفته دیگر هیچ مدرسه ای نباید از بخاری نفتی و همچنین بخاری گازی فرسوده استفاده کند، افزود: استفاده از بخاری نفتی در مدارس ممنوع است و هر تعداد از این بخاری ها جمع آوری شود اعتبار آن به صورت نقد پرداخت می شود.

وی برچیدن مدارس سنگی را یکی دیگر از سیاست های سازمان نوسازی دانست و عنوان کرد: طرح برچیده شدن مدارس سنگی تامین اعتبار شده است و استان ها باید پیگیر جذب آن باشند.

برگزاری نخستین همایش ملی مدرسه سبز در هرمزگان/ جشن جمع آوری مدارس خشت و گلی تا دو هفته آینده

ورناصری از کیفیت بخشی به پروژه ها به عنوان یکی دیگر از سیاست های مهم سازمان یاد کرد و با اشاره به کمود مدارس در جزایر کیش و قشم، گفت: طبق اساسنامه مناطق آزاد، ساخت و ساز روبناها که مدارس را نیز شامل می شود از وظایف مناطق آزاد است.

وی همچنین با اشاره به موضوع مطرح شده در رابطه با مدارس فاقد آب و برق در هرمزگان، اذعان کرد: موارد این چنینی که مدارس آب و برق نداشته باشند به ندرت در کشور وجود دارد زیرا مدرسه ای که آب نداشته باشد سرویس بهداشتی هم نخواهد داشت و لذا از همکاری نوسازی استان درخواست می کنم که در اسرع وقت آمار و اطلاعات مدارس بدون سرویس بهداشتی را جمع آوری و ارسال کنید تا به موقع برای رفع این مشکل چاره اندیشی شود.

ورناصری در ابتدای سخنان خود به بحث جایگزینی نیروها در سازمان ورود کرد و گفت: سیاست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، استفاده از نیروهای درون سازمانی است.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور در بخش دیگری از سخنانش کار در مجموعه نوسازی مدارس را محدود به ساعات اداری ندانست و افزود: همه پرسنل سازمان بویژه مدیران و معاون در طول شبانه روز در حال کار و تلاش برای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس می باشند.

وی بر تلاش بر جذب توامان اعتبارات ملی و استانی تاکید و بیان کرد: طی روزهای آینده اعتبارات عمرانی به اداره کل نوسازی مدارس استان ها ابلاغ خواهد شد اما از اعتبارات ملی در بخش تعمیرات نمی توان استفاده کرد بلکه باید از اعتبارات استانی کمک گرفته شود.

گفتنی است؛ در این آیین از خدمات بیش از دو سال مهندس « نوید احمدی » مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان تجلیل و دکتر « سید فخرالدین هاشمی » نیز به عنوان سرپرست این اداره کل معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز