خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرک یزد:

اولویت گمرک حمایت از تولید داخلی است/ گمرک الزامی در بازگشت ارز ندارد/ مجری سیاست های ابلاغی هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۲۴۹

مدیرکل گمرک استان یزد اولویت گمرک را حمایت از تولید داخلی و تسهیل در ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی و صادرات غیر نفتی ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین سلمانی با اشاره به رشد و توسعه صادرات غیرنفتی، اظهارداشت: تلاش حداکثری گمرک رفع موانع و ایجاد تسهیلات برای فعالان حوزه تجارت خارجی به ویژه تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی دچار مشکلاتی هستند ادامه داد: تاخیر بانک ها در ارسال کد رهگیری به گمرک، مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در مناطق ویژه برای تسویه ارزی با بانک ها و درخواست برای افزایش زمان توقف کالا در گمرک از جمله مشکلات فعالان اقتصادی استان است.

مدیرکل گمرک استان یزد با تاکید بر ارتباط و تعامل سازنده گمرک با سازمان های همجوار افزود: برخی از مشکلات صادرکنندگان نظیر "الزام به برگشت ارز" ارتباطی به گمرک ندارد و گمرک تنها مجری سیاست های سایر سازمان های همجوار نظیر بانک مرکزی است.

سلمانی با بیان اینکه گمرک مجری قوانین، بخشنامه ها و دستورالعمل های دیگر سازمان ها وبخش هاست اظهارامیدواری کرد: دوران گذر از شرایط فعلی با همکاری و همدلی و قوانین با ثبات کوتاه باشد.

مدیرکل گمرک استان یزد عنوان کرد: رفع موانع و ایجاد تسهیلات برای فعالان حوزه تجارت خارجی به ویژه تولیدکنندگان و صادرکنندگان بهترین مسیر برای عبور از تحریم و کاستن از فشارهاست.

وی ادامه داد: گمرک برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و واردکنندگان و در چارچوب مشخص امکان ترخیص درصدی از کالا بدون اخذ کد رهگیری ارز از بانک را فراهم کرده است، همچنین اعمال معافیت ماشین آلات خط تولید، استرداد حقوق ورودی مواد اولیه وارداتی بکار رفته در صادرات و اجازه ورود موقت مواد اولیه با تضمین از جمله اقدامات گمرک برای رفع مشکلات و رونق تولید است.

سلمانی اظهار داشت: اکنون تلاش حداکثری گمرک انتقال سریع مواد اولیه مورد نیاز به واحدهای تولیدی و ترخیص فوری کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم است.

وی با تاکید بر برگزاری پیوسته نشست و گفت و گو با تجار و تولیدکنندگان و تعامل با آنان، خاطرنشان کرد: کلیه فرآیندها و تشریفات گمرکی در گمرک یزد الکترونیکی است و کالای وارده در کمترین زمان ممکن با توجه به نوع کالا و مجوز مورد نیاز و کالای صادره در کمتر از 3 ساعت از گمرک یزد ترخیص می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز